Tuesday, March 20, 2012

PErCuTiaN yaNg MenGeJut Day 1 PaRt 1


Sabtu baru-baru nie, seperti biasa la kan, aktiviti aku 2 beranak. Mengemas rumah... mencuci2 segala segi.. Setel semua, dlm kul 10 pg. Aku siap2 ngan ank aku, kuar g isi myk keta.. Tgh2 dok isi myk, dpt call dari SIL ajak g Gambang... Diorg nk g bercuti kat sana. Sehari semlm je. Niat asal, memang tak nk ikut. Sebab ongkos tarak, tak best nk berjalan n sbb lain lak, takkan nk berjalan2 tanpa en.asben kan...Tanya ank aku, nk ikut andak ke tak, dia pun ckp tak nk. Dia nk ajak buat kek lg hari nie.. So, stop takat tu jer la niat nk ikut tu.. Blk umah, tgh siap2 nk masak mkn tgh hari, my SIL call lagi.. Kali nie, diorg ckp, diorg dah dekat area umah aku dah. Nk ajak g sana juga.. Tak best g diorg je. So, tanya lg ank aku, nk g ke tak, dia ckp, nk ikut andak.. Tp, nk suruh aku ikut gak. Pastu dok buat muka sedih, nk suruh mama ikut sekali.. Siap2 semua, my SIL pun sampai... N bermula lah percutian yang full sponser by my SIL n BIL.. Hehehehe..Thanks tie n pod, sudi ajak kami g. Dah la kena sponser... Mekasih byk2... 


Kami sampai di Kuantan dlm kul 2 ptg. Pelik gak, sbb selalu kalau lambat checkout di hotel yg kene bayar lebih kan.. Kalo nie, kalau check in lambat pun, kena bayar lebih gak.. Memang pelik la Resort kat Gambang, kuantan nie.. Nk tak nak, kena check in sblm kul 3. Sib baik sempat.. Sementara tuggu my SIL n BIL g check in, aku pun mengasuh my littel bam2 n ank kesayangan dlm keta....Pastu, check in, tgk bilik semua. Ok la.. Luas gak bilik. Hehehehe..


Lepas tinggal2 barang semua, first stop, g TC.. Sapa yg tahu, tahu la apa tu TC.. Kalo tak tahu.. TC tu for Telok Cempedak... Lama giler aku tak g sana.. Last g tahun 2006 rasanya. Time belajar dulu. Pastu, tak penah pegi dah. TC nie, memang femos tempat2 budak2 berdating.. Tp ada gak yg bersiaar2 di tepi pantai kan.. Kira ok laa.. Otw g sana, jumpa la tempat2 lama yg penah aku lalu dulu... Miss saat2 belajar di U dulu.. So, layan je la pic2 di bawah nie...
 







So, setakat ni dulu n3 utk kali nie, jab g aku sambung utk day 1 part 2 plak.. aktiviti kami di sebelah malam.... Stay tuneeee...

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??