Thursday, March 22, 2012

DuGaaN di PaGi HaRi

Pagi tadi, seperti biasa la, siap2 nk g keje. Pastu, elok masuk kereta, nk panaskan enjin.... Tetiba aku rasa, mcm kereta tak boleh nk start.. Ada tanda2 bateri dah kong. Aku pun, buka la bonet depan. Ketuk2 apa yg patut.. Dlm hati, rasa sedih pun ada. Maklum la, kalau en.asben ada, musti dia bleh setelkan. Aku kuatkan hati gak, try setel masalah nie.. Pastu, tetiba...

ila : Mama, kenapa dengan kereta kita??
aku : tah la, tak mau hidup plak
ila : mama tak isi minyak ke?
aku : tak lak.. minyak byk lagi.. bateri kong kot..
ila : oooo bateri kong.. meh ila g charge..
aku : ishh.. ni bateri kereta la, bukan bleh charge mcm bateri hp.. apa la.. dah2.. tepi sikit, mama nk lalu... (sibuk dok tgh jalan)
ila : pastu mama... tak yah kee..
aku : apa yg tak payah??
ila : ila tak payah g sekolah ke? keta tak mo hidup ni
aku : haih.. tak la.. sat la, mama pk sat... mama nk call maklang ngan andak...
ila : ok...
selang 2 minit.
aku : k la ila, ila tggu sini, mama nk g umah uncle sebelah rumah.. mintak jumper..
ila : tu dlm bilik ada jumper...
aku : ishh.. budak nie.. org dok kalut2, dok loyar buruk plak..
ila : ye la.. ada la.. dlm kotak baju tu.. ila tgk..
aku : itu baju JUMPER... bukannya jumper kereta... adoii laaaa..... dok senyap2 laa.. pening mama..
ila : ok (tp muka tak puas hati sbb 2 idea dia aku tak terima)

Setelah g jumpa uncle sebelah rumah (padahal aku tak penah berckp pun ngan dia),solution nyer adalah tolak kereta.. Wife dia dtg tlg sekali. Aku n wife dia tolak, uncle tu dok dlm keta. Mula2 dia suh aku dok dlm keta, tp aku segan la. Aku kan berat.. Teruk lak nk kena tolak nanti.. Sib baik umah aku berbukit, kiranya tolak sikit je la.So, dpt la aku hantar illa g scool n g keje.. Aku plan, nk g workshop terus.. Ye la, kang kalo dah termati engine, musti tak boleh nk start dah. Pusing punya pusing, 1 workshop pun tka bukak lg.. Hampes.. Terpaksa la aku parking dulu.. Memang dah agak dah, tak bleh start dah lepas tu. So, aku mintak tlg opis mate nie, bli kan bateri. Sib bek diorg nk tlg. Siap tlg bli n pasangkan kat kereta lg.. Thanks to kemal n imam, sbb tlg pasang pasangkan bateri keta...

So, penyudahnya, terbang wet aku RM295... huhuhuu.. tak pe la.. Setahun sekali kan.. Mintak2 la gaji cepat sikit masuk bulan nie... Nk tenggelam dah aku rasa nie... Huhuhhuuh...

Tadi sempat gak aku snap pic2 .. So.. layan je la..

Bateri baru.. 

Imam sedang berusaha menukar bater...


Bil... huhuhuhu..

Gerenti kad...

Cop brand bateri...

To kemal, imam, uncle n auntie sebelah rumah, terima kasih bebanyak sbb sudi tlg sy... Jasa kalian semua amatlah dihargai.

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??