Tuesday, March 6, 2012

BeBeLaN uTk DiRI SenDiRi

Aku nk tanya, kalo la kat tempat keje korang kan, ada tak istilah 'pangku' keje orang yang cuti bersalin?? Ada tak?? Setahu aku, kalo gov, memang ada. Kalau yg pangku keje tu, musti la dpt income lebih kan sbb keje pun kena buat lebih.. Heheheh.. Alangkah bestnya kalau aku....... 2 org lak tu... kaya2...

Stop2.. jgn bermimipi amy... (tampar pipi sendiri)

Ok.. Aku nk citer, Start je minggu nie (start kelmarin je pun), aku rasa diri aku dlm keadaan agak kekalutan dan dlm tekanan.. Sbbnye??  Nk tahu kenapa??

Citer nye camnie. Kat site opis nie, ada 3 orang staff.. Efa, Afzan dan Aku... Sebulan yang lepas, Afzan amik pregnancy leave.. So, tinggal la aku n efa.. Time nie, ok lg. Kalau bizi2 pun, boleh lg berbahagi keje dengan efa kan... Tp.. Start je mggu nie... Efa plak amik pregnancy leave.. Soo.... Apa lg..... Tinggal la aku sorang2 kat sini... Time tak kelam kabut (mcm skrg nie), sempat la aku berblog, chatting semua.. Tp, dtang nye time byk problem, aku terasa mcm "alangkah bagusnya, kalau ada byk tgn, byk laptop" supaya senang aku buat keje sekaligus semua. 

Pastu, menambahkan tekanan... User call2... User datang dok depan tggu kita setelkan masalah.. Pastu ada gak yg user mai tinggai file je kat meja, minta kita setelkan. Pada masa yg sama, nk kena email problem ke programmer, testing.. deploy... pk solution utk setiap problem, tgk isu2 problem lg.. n yang paling best, kena pk srs baru (new requirement)... Wah.. mcm byk je kan keje aku.. Tak de la.. Ok jer, kalau aku boleh tenangkan diri. Buat satu2..

Boss aku ada tanya, ok tak keje sorang2? Boleh handle tak?? Aku dgn tanpa berfikir ckp "aah.. boleh kot".. So, aku kena terima la kan, atas jawapan dan kesanggupan aku dulu. Aku pk, kejab je, nanti member2 aku masuk keje blk, setel la masalah kekurangan pekerja tu. Lg satu, kalau la ada staff baru, tak byk membantu gak. Yer la, aku nk kena train lg, nk tgk masalah lg, sementara org baru tu nk cekap, sempat la member2 aku masuk keje blk. Betul tak?? Tp, kalau boss nk bg staff baru jugak2, aku tak kesah pun. Ok jer. Aku terima je. Aku hanyalah pekerja yg menurut perintah boss.. Sapa la aku utk mengikari kan...

Syukur sgt, hari nie, aku berjaya menenangkan diri dari pg td lg. So, kebanyakkan keje aku, dah setel. Dah email ke programmer, dah buat deployment baru.. Srs pun, dah sempat utk berfikir.. Dan yang paling penting, aku dah berjaya memahami keje2 yang ditinggalkan oleh efa... Kira dah cool sikit dari kelmarin. Hope suasana nie akan berkekalan la kan.. 

To afzan, cepat2 la masuk weh.. bosang aku dok leh ckp ngan sesapa kat sini..

To efa, aku doakan semuannya selamat. Aku rasa bb ko sayang nk keluar dari perut lg, sbb tu dia tak nk keluar2 lg...

To user2/bos2/programmer2 sekalian, kalau sy lambat respond apa2 problem tu, di harap bersabar yer.. Sy cuba sedaya upaya nk respond kepada semua secepat mungkin. Hehehehe.. (mcm la diorg baca blog aku kan)

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??