Wednesday, March 28, 2012

LaNGkaH BaRU ??

Hati aku skrg nie, berbelah bagi... Macam pic kat bawah nie... Itu lah aku skrg.... Perlukah aku utk melangkah??


Walaupun hanyalah satu langkah yang kecil, tp aku masih berfikir, samada ini adalah satu keperluan atau sebaliknya.. Ataupun, ini adalah takdir dariNya...

Serius... camne nie.. Nk pegi ke tak?? Kalau tak pegi, tak tahu kelebihannya apa.. N kalau pergi pun, tak tentu dapat ke tak...Tapi.. Kalau pegi n dapat?? Ha.. kan berbelah bagi lg kan?? Kalau tak dpt, tak pe la. Stay je sini.. tp kalau dapat??? COMFIRM berbelah bagi lagi hati aku.. Nk mulakan langkah kecik pun dah berbelah bagi, tambah2 nk langkah besar.. Lagi la kan...

Memang kadang2 bila pk balik, cam sengal je rasa.. Yer la.. Bukannya comfirm lg kan.. Baru langkah kecil je nie.. Tak payah pening2... Itu la ayat my bff bila aku timbulkan isu nie.. Setelah 7 tahun, aku selesa dgn hidup aku sekarang.. Setelah 7 tahun, kalo aku beranak time masuk sini mula2 dulu, ank aku dah masuk sekolah rendah dah.. Betapa lamanya aku kat sini.. Perlukah aku menapak lebih jauh??? 

Macam kawan aku bg tahu, kadang2 kita terlalu lama di sesuatu tempat, org tak nampak kita dah.. akan beku je di situ.. tak salah kalau melangkah ke tempat baru.. tul ker??




Kalau dulu, aku tak perlu pk detail sgt.. Skrg nie, ada perut yang perlu di isi. Ada bil2 yang sedia menanti. Apa salahnya kalau dpt peluang yang lebih baik kan.. Tp.. Kuatkah hati aku nie?? Bila pk2 balik, boleh dikatakan dlm family aku, semuannya sedang melalui jalan yang baru tahun nie.. Utk my SIL, tahniah sbb dah berjaya melangkah ke arah yang lebih baik.. Kalau la aku dpt kekuatan mcm tu....

Apapun, saat nie, aku terasa utk melangkah kecil dahulu.. Biar la.. cuba je dulu.. Kalau ada peluang utk melangkah lebih jauh, aku ku fikirkan lagi.... Step by step...


"Ya Allah, aku memohon kepada-Mu curahan rahmat dari sisi-Mu, yang dengannya hatiku mendapat petunjuk, terkumpul segala yang bercerai-berai dan terhimpun segala yang terpisah-pisah, tertolak segala fitnah atas diriku dan bertambah baik urusan agamaku, terpelihara segala sesuatu yang jauh dariku dan terangkat apa yang dekat denganku, disucikan segala perbuatanku dan dicerahkan wajahku, diberi ilham menuju petunjuk dan terpelihara diriku dari segala sesuatu yang jelek."

** Sori bg tak faham. Bg aku, walaupun langkah kecil, itu adalah merupakan langkah pertama yang paling penting utk aku...

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??