Thursday, March 8, 2012

DaTaNg LaGik

Setelah setahun agak bebas dari menda alah nie, tetiba sejak 2 menjak nie, selalu plak kerap.. Kalau setakat sehari je kena serang, ok la kan. Ini byk hari plak.. Adesss.. NK tahu ape.. Sblm tu, baca kat article kat bawah nih, aku copy dari blog sape tah... 
-----------------------------------------------------------------------------------
Bagi mereka yang kerap mengalami masalah sakit gastrik dan telah cuba macam-macam ubat gastrik tetapi sakit gastrik kat perut itu tetap mengganggu setiap hari, kemungkinan besar keadaan gastrik anda sudah menjadi teruk sehinggi melecur dinding dalaman perut seperti yang ditunjukkan dalam video racaman teknologi endoskop.
Jika luka pada perut seperti ditunjukkan dalam video diatas tidak dirawat dengan betul, seseorang itu mungkin mati akibat pendarahan dalaman. Penggunaan ubat gastrik yang salah mungkin akan merangsang luka dalaman tersebut dan menjadikan keadaan semakin teruk. Luka dalaman adalah luka yang paling sudah di atasi. Jadi, sila amalan cara hidup dan tabiat pemakanan yang betul untuk mengelakkan ulser gastrik daripada berlaku.
-----------------------------------------------------------------------------------
Gerun gak aku baca n tgk article kat atas tu. Mintak2 la, aku tak sampai tahap tu lg kan... So, itu la penyakit yg aku dok tanggung skrg nie. Tp tak tau la, how far keseriusannya kali nie.  Ok bila aku mkn ubat.. Kelmarin, kat opis, dpt betahan sbb aku dah mkn ubat siap2. Kira smlm mcm dah ok, tp hari nie, jadi blk. Saat nie, leh tarik napas sikit2 je. Kang tarik napas dalam, rasa sakit kawasan ulu hati.. Dulu penah jd dah sekali.. Masuk2 wad gak.. Kena masuk menda alah mcm dlm video kat atas tu la.. Ades laa.. Terlupa plak aku nk bawak ubat. Biasa la, sikap aku, dah sakit, baru nk cari ubat ka.. Minta2 dpt bertahan sampai kul 5 ptg nanti. Tp, aku pelik, kenapa jd balik nie. Rasa2 dah ok dah dulu.. SIkit2 je sakit, ini dah 3 hari berturut2 sakit. Nk g klinik, pk ongkos tak da.. Tggu pelampung dulu la nampaknye.. Encik Gastrik, jgn nk bersemangat sgt serang sy. tggu pelampung sy sampai dulu, baru bleh serang k..

Ya Allah.. Selamatkan la hambamu ini. Berikanlah kesihatan yg sempurna buat ku.. Amin..

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??