Tuesday, May 8, 2012

NaMa SaYa....

Setelah sekian lama menyepi, akhirnya aku muncul kembali.. Cam lama kan aku tak merepek2 kat blog nie.. Byk idea nk disumbang kan. Asal petik ja camera kat hp, musti niat untuk blog. Tp, last2 satu pun tak update di blog. Hehehee.

So, setelah dikumpul2, byk la cerita-cerita terunggak. Hari nie, kalau byk n3 dari aku, jgn aar terkejut. Mood menulis datang kembali. Mula2 nk cerita pasal anak aku la.. Sape lg kan.. Last 2 week, ila dgn sendirinya req kat aku, nk belajar menulis. Kalau setakat ABC tu, baik huruf kecik or huruf besar, memang dah katam la.. Buku2 ABC pun, aku dah mls nk blikan utk dia. Sekejab je habis semua dia tulis dlm buku tu.. So, aku bli buku garis2 lak. Ajar dia meniru apa yg aku tulis.

Mula2 aku ajar tulis nama dia. So far, ok je takat nie. Sbb dia dah pandai meniru.. Rupanya, bukan setakat meniru, dia dah ingat mcm mana nk baca n tulis nama dia sendiri. Eja ja belum tahu lg. Tp kalau tgk tulisan tu, dia memang kenal la, itu tulisan nama dia..

Illa : Mama, cepat ajar ila tulis nama ila
Aku : Ok, ila tiru apa yg mama tulis tau..
Illa : Ok.. 

Aksi ila meNulis. SemPat Pose LG TuH..



Setelah sejam, aku tgk, dh byk dia tiru. Aku test, suruh tulis kat muka surat baru.. Alhamdullilah.. Dia Berjaya menulis namanya sendiri.. Seronok aku dibuatnya.. Upah nye, aku buat puding roti utk ila ptg tu.. N dia bukan main seronok lg dpt mkn puding roti.. Sampaikan dia ckp nanti ila tulis byk2 lagi, mama kena masak benda lain lak kat ila tau

Puding Roti UntUk Illa




Itu sebahagian peristiwa yang berlaku sepanjang bulan lepas... Tunggu.. ada lg citer lepas nie...

1 comment:

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??