Tuesday, May 8, 2012

ExaM??

Aku nk tanya korang la kan.. Kot2 la ada yang ingat. Masa zaman2 korang dulu nie, time tadika, ada exam tak?? Seingat aku la, zaman2 aku dulu, erti exam tu, aku kenal masa aku darjah satu.. Betul tak?? Tp skrg nie, aku betul2 agak teruja, sbbnya, last week, aku dpt surat dari tadika ank aku. Ada exam pada 2-4 Mei nanti.. Exam tu Terkejut aku.. Tadika pun ada exam.. So, semua plan aku, tergendala la. Plan asal, my BIL n SIL nk datang kl mggu ti. So, aku dah siap2 amik cuti semua. Nk ikut diorg jalan2. Memandangkan si kecik nie ada exam, terpaksa la ubah plan semua, Nasib baik examnye sebelah pg jer.. Lepas amik dia, baru kami keluar g jalan..

Sempena ila exam nie, aku check la pencil box dia (lama tak check sbb lupa). Sekali check, ada sebatang je pencil yg tinggal. Seingat aku, awal bulan 4 tu, aku ada bg 5 batang pencil. Bila tanya dia, mana pencil, dia jawab entah, tak tahu.. Memang jawapan yg mampu bg aku geram kat ank bertuah nie.. Adess Aku bg lg 5 batang pencil baru kat dia. Siap tulis nama okey.. Kali nie, siap pesan lg.. ila, jgn bg hilang pencil nie, kalau hilang lg, mama gantung pencil kat tengkuk”… Ila sengeh2 je dgr warning aku tu. So, inilah jadual periksa ilaa

Memandangkan my BIL n SIL dah ada kat KL, aktiviti pg kami adalah masak2 kat umah dulu sementara tggu ila blk tadika. Then, jalan2 kat kl.  Hari jumaat tu, langkah panjang sikit, sbb nk g umah adk aku di s.alam. So, sementara tggu adk aku habis keje, lepak2 dulu kat taman tasik di s.alam tu. Memang riuh rendah la suasana taman tu. Penuh dgn kitaorg je. Mahu tak, dewasa 4 org, kanak2 6 org. Memang meriah. Lepas diorg main puas2 kat situ.. So layan je pic 2 keping nie yg sempat aku amik. Lepas tu, tak sempat dah sbb asyik terjerit2 melarang budak2 tu main yg bukan2.


No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??