Wednesday, May 9, 2012

PeNgaRuh CeriTa KoRea 1

Aku suka sgt tgk citer korea.. Suka giler2. Hari-hari layan korea. So, akibatnya, apa je makanan yg dlm citer tu mkn, musti aku dah terliur2 semua.. (yg halal je la). Nk cekau mana kan, makanan korea nie. So, aku tanya la pakcik google. Menu pertama yg aku try, telur gulung / egg roll. Kalau dlm citer korea, memang femos la makanan nie. Musti ada nye dlm menu2 makanan diorg. Kalau tak dak tu, musti korang tgk citer  yg bukan korea.. hehehehe

Minggu lepas, aku pun cari la bahan2 semua nk buat egg roll nie. Bahan2 mudah nk di cari.. So, try la buat kan.. So far, agak senang gak buat. N yg plg best
Siap digulung / dilipat-lipat..

Ila : Mama, apa nie?? (sambil tunjuk arah egg roll yg dah siap dimasak)

Setelah di potong.. Nampak kan bergulung.. 

Aku : Telur gulung Try la makan, sedap..
Ila : Mama buat??
Aku : Yer laa.. Sapa je yg ada kat umah nie kan ila buat ke??
Ila : hehehe.. saja je tanya letak apa nie??
Aku : telur, carot, sayur dah2 mkn la ngan nasi..

Selang seminit

Ila : Mama sedaaaaaaaaaaaap.

Hoyeaaaah jadi gak egg roll aku.. So, aku pun makan la egg roll nie, depan tv, sambil layan citer korea ;D

Lepas nie nk try buat nie lak....

...........



....



..

.
KiMBaB

1 comment:

  1. wohooo..letak la resepi skali..hehe..cam sedap..sonang kijo..

    ReplyDelete

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??