Sunday, May 13, 2012

CeriTa KeLmaRiN

Kali nie, aku nk cerita tetang aktiviti aku kelmarin. Rasa yg tak best sgt2..


10.15pg.
Baru bukak mata. Smlm layan movie sampai kul 1pg. Citer apa tah, tak tahu tajuk. Dgn ank2 aku sekali bgn lambat..

10.20pg.
Kejut ila, suruh kemas tempat td. Aku plak, mengemas2 rumah.. Mop lantai.. basuh baju.. N masak sarapan sekali.. Penat giler rasa.. Sakit pinggang makcik bila mop satu rumah 2 round..

11.00pg..
Kekenyangan.. Baru lepas mkn roti capati sorang 2 keping. Cicih sardin. Lepak depan tv ngan ila. Layan Narnia 1... 

2ptg.
Teringin nk mkn nasi ayam. So, telepon mak, tanya resipi nasi ayam. Dpt resepi, terus masak. Time nie, dok bersin2.. Badan rasa letih..Tp, kerana nasi ayam, aku gigihkan diri siapkkan..

2.30ptg.
Mkn tgh hari. Teringin ja lebih. Makan sikit ja. Ila ja beriya2 mkn nasi ayam tu. Aku?? Mkn sikit je dari ila. Terasa pahit mulut tetiba... NIe nasi ayam aku buat...

3.00ptg.
Sambung lepak depan tv. Layan Hindustan plak.. Time nie, rasa badan lenguh sana sini. Kepala terasa berat. Minta ila amik temperature suhu, n check suhu.. OMG... 38.2.. Patut aah terasa mcm demam. Memang dah demam rupanya. So, apa lg, g dapur, geledah ubat2 lama. Cari panadol. Yg jumpa ubat tahan sakit. Boleh la kot, sbb dilabel t.sakit/demam. So, telan sebiji, n lepak depan tv. Kali ni, rasa terharu gak. Ila dtg check dahi aku. Dia ckp "mama demam nie, meh ila picit pala".... Huhu.. terharu2.. Thanks ila...


5.30ptg.
Terasa berpeluh gila2.. Kira dah baik la demam kan.. So, apa lg, terasa lapar plak. Pk punya pk, teringat nasi ayam ada lebih byk td. Ayam lak, dah tak de, sbb ila dah ratah perabih td. Dgn kekreatifan aku, aku buat nasi gorang.. So, aku namakan Nasi Ayam Goreng.. Hahahhaa.. Yg penting, anak aku tetap puji "sedap mama".. Sampai mintak tambah 2 kali. Aku plak, mkn sepinggan gak la.

6ptg
Sambung layan karton lak ngan ila depan tv. Kali nie, perut lak tak selesa.. Rasa mcm gastrik. Aduss.. Sabar je la. Baru baik demam, gastrik plak.. Tp kutahan jugak sampai ke mlm.

1o.30 mlm
Tahap ketahan aku dah memuncak. Sakit gila2.. Iktiar terakhir adalah mengeluarkan segala isi perut. Kali nie, ila tanya lg.. "kenapa mama muntah"... AKu just jawab "ada kuman dlm perut mama, mama kena muntah nk bg kuman keluar"... Hehhee.. Berakhir ngan sesi dialog tu, aku suruh ila masuk tdo...

11.mlm
Layan citer kat tv. Tak ingat jugak cita apa yg aku layan... Tp, boleh la.. Tgk je utk ilangkan kebosanan..

1.30pg..
Perut dah ok sikit. Iktiar terakhir aku td, berjaya dgn cemerlangnya... Masuk tdo...


Itula aktiviti aku kelmarin.. Huhuhuhu...

** Nk kena g bli VGA cable. Kebosanan aku tak leh layan korea...

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??