Thursday, November 4, 2010

Mode : Story Telling...

Bab 1 : Air Mata Itu Senjata Wanita??

Pernah tak korang dengar yang air mata tu adalah senjata bagi wanita?? Percaya tak?? (tak ahh). Sekeras-keras hati lelaki, pasti akan cair sedikit kalau tgk wanita menagis. ( yer ker?? mcm tak je..). Kalau nk kepastian, cuba korang try majuk ngan asben or bf korang mlm nie. Tgk jd camna??  Tp jg la meraung2 plak. Kang tak pasal2 kena pelembang or kena tggl plak. Sbbnye... Lelaki yang baik takkan dpt tahan tgk perempuan menangis. (nie ayat aku dpt dari tenet aar, bukan aku kata).


Tapi.. Mcm mana plak kalau sebaliknya.. Lelaki plak yang menagis??? Yer ker?? Tak macho aar lelaki kan.. Tp la kan.. setahu aku... lelaki nie, hanya akan menagis kalau ada benda2 yang membuatkan mereka terharu.. Contohnya, ada kematian.. Perpisahan... or tekanan yg melampau.. Kan.. Kan.. Tp.. aku cukup  tak suka bila lelaki suka bg perempuan menagis. Mcm hampeh jer.. Agaknya, bila perempuang menagis tu, lelaki akan rasa diri dia menang kot.. Berjaya tewaskan lelaki.. Tp.. Percaya la, kadang2 tangisan tu, adalah jalan terakhir bagi sorang wanita keatas apa yang terpendam di dalam hati. Tak semestinya dia menangis utk menagis simpati. So, buat lelaki, paham2 amik la atas apa yg aku cuma sampaikan nie.


Bab ke 2 : Lelaki vs Perempuan

Penah dulu, aku ada sorang kawan. Agak matang n selalu berfikiran positig. (dia ja yg betul.)  Tah mcm mana tah, tetiba bleh timbul isu beza perempuan n lelaki. Selepas berkuyun2 berbalas msg ngan aku, ada la satu msg yg menyentap jiwa n raga aku... msg aku bunyi dia camni..

  "Perempuan memang lemah, selalu dimainkan lelaki. Kena ayat sikit, belanja mkn.. belanja shopping, silap2 boleh serah segala-galanya pada lelaki tu. Pastu, bila lelaki tinggal perempuan tu, mula la, perempuan tu hilang arah. Siap nk bunuh diri la. Bodohnya perempuan kan.. So, kesimpulannya, PEREMPUAN MEMANG DITAKDIRKAN DITIPU OLEH LELAKI"..

Apa perasaan korang kalau dpt msg mcm nie??? bengang gila kepala otak aku...berasap2 dah.. Kalau kawan aku tu ada depan mata, mau kena debik ngan aku. Tp.. Aku tak bleh panic. Kena pk ayat yg betul2 bleh jd peluru nk tembak kawan aku nih. Lepas 10 minit mengarang2.. Kaji semua.. Maka terhasilah satu teori yg aku reka sendir.. Bedal ja.. Ini msg yg aku balas ...

 " Memang susah nk paham lelaki. Kadang2 diorg jahat sgt. Sbb diorg selalu tipu n mainkan perempuan. Time diorg nk, diorg cari. Time tak nk, diorg x buang camtu. Tp kadang2 aku rasa, salah perempuan jugak. Sbb mudah terpedaya dengan lelaki. Tp.. Lelaki plak, tak bleh hidup tanpa wanita kan??? Tul tak?? LELAKI?? Mcm2 jenis lelaki kat dunia nie.Ada yang ditakdirkan menjadi pecinta wanita n ada yang ditakdirkan untuk menjadi racun wanita. Yang penting, bukankah kejadian seorang lelaki adalah sebagai pembimbing bg seorang wanita?? Sbb 2 la wanita nie, dijadikan dari tulang rusuk lelaki. Tapi...Bagaimana jika tulang rusuk itu mencederakannyaa?? Tak patut kan?? PEREMPUAN??Seorang insan yang lembut tp sering ditipu oleh lelaki. Tp. Ada perpatah ckp, perempuan mampu menongkah langit. Tul ker??? Aku rasa ada juga betulnya. Sbb perempuan die, walau byk mana sekalipun dicederakan oleh seorang lelaki, perempuan tu masih akan setia pada lelaki tersebut. Masih tetap mampu bertahan kesucian cintanya. Bg lelaki pula, itulah perkara yang paling bodoh sekali, kerana mereka berfikir.. "PEREMPUAN TELAH DI TAKDIRKAN DITIPU OLEH LELAKI". Silap sebenarnya... "

Lepas hujah2 aku tu, dah tak de berbalas msg dah ngan kawan aku. Maybe dia berfikir kot, ngan msg aku tu.. Muahahaha.. Puas hati aku...

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??