Monday, November 1, 2010

Sambungan Cerita Hari Jumaat...

Aku nk sambung sikit, citer hari jumaat yg lepas.En.Asben amik aku dari opis dlm kul 5ptg. Hari nie, kami plan nk g umah adk aku di Sg Besi utk mkn mlm. Best yooo.. Tak ya la aku masak hari nie kan...  So, rentetan dari n3 aku sblm nie, aku pun dok membodek la encik asben.. Nk buat plan utk hari sabtu n ahad nie. Tp.. Mendukacitakan sungguh.. Sbb en.asben pilih pilihan no 3.. Wuaaaaaaaaaaaaa... Aku dah muncung berdepa2.. Dari melawati sampai la ke sg besi.. Camnie la lebih kurang muka aku...

Tp.. muncung aku tu, sat ja.. Sampai umah adk aku tu, semua dah ok.. Mls aku nk pjg2 majuk. Lepas mkn mlm.. Tetiba en.asben dpt call. N reaksi dia menjawab panggilan telepon tu, aku tak gemar.. Sbb impresi muka dia tu, mcm ada sesuatu berlaku.. Oh.. No.. Last imprestion en.asben buat muka camtu, time dgr berita pak cu meninggal.. Huhuhu.. I don like.. Pastu, letak je tepon, terus en.asben jd kalut.. Dia ajak naik genting.. Wah... Berbungga2 plak hati aku. Tp.. dlm Berbunga2 tu, aku naik heran gak. Pastu laki aku ckp, "bukan nk p bercuti la.. Bas bawak budak2 pemuda kg xciden kat genting. Baru ja. Ayah suh kita p tgk dulu. 2 org dah mati" Perghh... Dengar ja berita tu, darah aku dah menyirap.. Ngeri pun ada. Pastu tetiba adk ipar aku plak bersuara "dik wan ada dlm bas tu, td dia msg mintak wet nk p kl plak lepas trn dari genting". Dengar jer suara adk aku, bertambah2 panic la. Kami semua try call dikwan tp tak dijawab. Ya Allah.. Selamatkanlah Dik Wan.  (dik wan tu, ank sedara adk ipar aku, n kami baru ja jumpa dia mggu lepas)

Pastu, semua jd kelam kabut. Kami pun siap2 nk naik genting. Aku plak, bebelah bg. Nk ikut ker tak nk. Takut ada, nk tahu ada, risau ada. Last2, aku ikut jer. Tp, kat mana xcident tu?? Haih.. Geram gak aku. Info tak lengkap, camna kami nk cari tempat xciden tu?? Kata kat Genting Sepah, tp kat mana.. HUhuh.... Tetiba aku tingat ada member aku polis. Atas pertolongan pia, aku dpt tahu, bas tu xciden kat Genting Sepah. Apa lg, en.asben pun drive mcm peluru naik ke genting. Otw tu, aku ternampak kereta peronda polis. Aku rasa, keta tu, nk ke tempat kejadian. So, aku suh jer en.asben folllow kereta tu. Dlm masa 15 minit, kami sampai tempat kejadian. Wuaaaaaaaaaaaaaa... Ngeri nyee... Mayat dah disusun sebaris di satu tempat. Tgk keadaan tu, aku pun kelam kabut cari dikwan. (sambil dukung illa + hujan lebat plak tuh).  Habis semua imbulan yg ada, aku p check. Tp dikwan tak da.. Ya Allah... Selamatkan la dik wan..  Pastu, ada en.polis tu bg tahu, maybe ada yang dah di bawa turun ke hospital bentong or hospital selayang. Pastu, en.asben plak muncul, dia kata "Jom turun, yg tinggai mayat ja nie, abg tak sanggup nk tgk dah.. ada yg hancur kepala, putus badan n kaki, jom la kita p hospital cari dikwan".. Huhuh... ngeri2.. Aku tak terlintas plak nk amik pic kat tempat kejadian. Sbb tak terpk pun. Dlm otak aku, cari dik wan.

bas yang kemalangan...

Dlm 30 minit kemudian, kami sampai kat hospital selayang. First time aku jejak kaki kat sana. Suasana kat emergency room tu, penuh ngan org.. Wauu.. Ramainya org kg aku rupanya kat kl nie. Semua turun mai kat hospital, tgk mangsa kemalangan. En.asben plak, antara org yg paling sibuk.. Aku n illa, just dok kat satu tempat, perati jer org. Almaklum la, bukan semua org aku kenal. Dok kat hospital selayang dlm 2 jam, pastu kami bergerak ker HKL plak. Sbb ada mangsa yg di hantar ke sana. Aku ikut jer en.asben tanpa byk ckp. Jam time tu, dah kul 3 pagi. Ank aku pun, tak tdo. Maybe paham ngan situasi kot. Sampai HKL, sama gak mcm kat Hos Selayang. Penuh ngan org2 baling. Aku dah weng.. weng time tu. Maklumla, tak rest lg sejak balik dari keje. Adesss... Aku dah serender dah. Tak larat nk p beramah mesra ngan org2 kg. Just dok melepet jer kat satu sudut. Nie la aksi2 boring aku n ank aku.. Sempat lg main2 amik pic.
 muka budak yang tahan mata, tak mo tdo...

En.Asen yg bz mengalahkan YB...

Pastu, telepon plak asyik berbunyi. Ayah call, ckp dia dah otw. N mintak kami urusakan jenazah utk di bawa blk ke kg. JENAZAH tuh.. takut plak aku. So, en.asben je la, yg urus semua. Dlm kul 5 pg, kami bergegas ke Hos Sg. Buloh plak. Sbb ikut plak, semua jenazah akan dikumpulkan di situ n akan blk secara konvoi ke Baling. Semua jenazah akan dikebumikan dlm satu liang lahat.. HUhuhu.. Sadis kan..  Time nie, aku dah weng2 tahap maksimum. Ank aku pun, dah KO dah. So, aku just tggu dlm kereta jer la n tdo... :D

Jam 7 pg, en.asben gerak aku bg tau, semua myt dah siap di forensik. Aku pun, pening2 lalat, bgn la. P jumpa ayah aku. Rupanya, ayh aku dah lama dah sampai. Aku ja yg tdo tak sedaq diri. Aku bgn, terus kluar dari keta, p tgk, dah ada 7 van bersusun depan hospital. Jenazah dah siap semua, n siap sedia nk dikonvoi blk ke kg. Lepas semua nya berangkat blk, aku pun, bergerak blk gak la.. So, memang masin la mulut laki aku, kami bercuti kat "Amansiara Resort" jer mggu nie.. Huhuhuhu.. tak per la.. Yg penting, masih ada lg keje2 kami kat sini. Masih ada lg mangsa2 xcident yg perlu kami amik tau dok kat sini.. Dan tak lupa juga, pada keluarga mangsa, aku ucapkan takziah n moga roh mereka yang pergi di cucuri rahmat. Maaf sbb kami sekeluarga tak dpt nk blk kg, buat masa nie, khidmad kami masih diperlukan utk membantu mangsa2 yang masih tersadai di hosptal di sini.. Nanti aku sambung cerita hari sabtu plak.

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??