Monday, November 22, 2010

KL - BaLinG - KL - Genting in 48 Jam...

Aku mulakan cerita aku nie, dengan ucapan Selamat Menyambut Hari Raya AidilAdha.. Sebenarnya, byk stori aku nk bg tau.. tp aku terlalu malas untuk mengarang.. Tp hari nie, aku ada mood sikit nk bercerita..

Plan asalnya, kami sekeluarga tak nk blk kg raya haji nie. Nk beraya di KL jer. Walaupun aku sangsi ngan keputusan drastik nie, tp, bila pk2 blk, adk perempuan aku pun tak blk raya gak. So, aku berasa yakin la yg kami akan beraya sama2 kat KL nih. Tp.. Semua perancangan asal berubah dua hari sebelum hari raya. Ayah tetiba call en.asben, tanya balik raya ke tak.. Padahal, memang kami dah bg tau dah, kami tak blk. So, stop situ.. Pastu, ptgnyer plak, ayah call lg.. Tanya blk raya ke tak?? Perghh... Dlm hati aku, ayah aku nie nape.. Takkan dah lupa kot.. So, tak pa la.. Abaikan laa..

Then.. Keesokan hari nye... Ayah call lg.. Kali nie, tanya soklan yg sama "raya nie blk dak?? ayah nk bakaq lemang esok"... Aduyaaaii... Kali ke 3 nie, en.asben just ckp "err... tak blk kot... tp, tgk la dulu mcm mana".. Hahahahaha... dlm hati aku, dah gelak dah.. Kompem, musti kena blk kg gak nih.. Aku lak yg pening pala sbb cuti dah tak dak.. Aku pun call la adk ipar aku, dia pun ckp tak da cuti, tp kesian kat ayah.. Asyik call tanya soklan "blk ke tak"... So... Kami amik keputusan blk hari rabu.. Mlm selasa kami bertolak dari KL.. Rabu sambut raya.. Mlm rabu tu jugak, kami blk kl.. Perghh.. memang letih nk mampus... Sampai kl, dah kul 5 pg.. Aku tak pe la bleh masuk opis lambat sikit, tp adk ipar aku, memang kena punch kad.. Kesian.. Kesian..

Jam 10 pg, Khamis.. Aku bg tdo, dlm keadaan mamai2.. Maklum la, tdo tak cukup.. Tp kena g keja gak, kesian kat epa.. So, siap2 semua, 10.30pg bergerak ke opis. OTW g keje(lg 10KM nk sampai opis), ada call masuk.. "Teeeett... Teeett... (menda urgent terpaksa dirahsiakan)".... Aduyaaaii.. Terpaksa la aku amik el utk menyetelkan hal tersebut.. Nk harap en.asben g setel sorang2, mcm tak komfiden ja.. Sbb dia just tdo 4 jam je.. Pastu drive KL-BLG-KL dlm masa 36jam.. So, call boss, kata el then mcm peluru ke *******, setelkan hal ******* cepat2... Blk dari ********.. Cadangnya nk kemas2 barang dari kg. Penuh lg dlm keta... Tgh relex2 layan en.asben yg tgh drive, adk ipar aku plak call (makluman, dia pun el, sbb terjaga dari tdo kul 9 pg). Uhmmmm... Dia ajak tunjuk tempat Bas tergolek kat genting.. Nk p tgk tempat katanya.. Pastu, alang2 nek la genting terus.. Time tu, jam dah kul 3 ptg.. So, pk2 blk, en.asben kata, jom je la nek genting. Dekat ja ngan umah.. So, kami konvoi g tgk tempat xciden n terus naik men2 kat genting.. So, nie la aktiviti kami kat genting... Layan pic je la.. Mls aku nk bercerita pjg.. Tp, aku n en.asben tak byk main, just tlg mengasuh ank2 sedara n ank sendiri jer... Mls nk men, penat tak habis g...












Note : Dlm pic tu, ada pic kami ber5 jer.. Sbb adk aku n asben dier, sibuk dok main. Kami tukang mengasuh.. So, kami je la yg bergambar..

K.. Tu je nk stori kali nie.. Mls nk mengarang pjg.. Byee...

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??