Monday, November 1, 2010

Cerita Hari Ahad..

Seawal jam 9 pg, kami sekeluarga dah siap sedia.. Hari nie, terasa fresh sikit dari smlm. Misi hari nie, nk melawat keadaan magsa2 di Hospital Selayang n HKL. First sampai di hospital selayang. Kesian ngan mangsa2. Ada yg patah kaki.. patah tgn.. Luka sana sini... Ngeri  jer aku tgk. Magsa di HKL plak, ada yg kena potong ke 2 belah tgn.. Kesimpulan yg aku dpt, dari hasil interbiu aku ngan mangsa2..
  1. Dreba bas yang aku bleh katakan bangggag.. Sebabnya, bila bas hilang kawalan (terhuyung-hayang), boleh plak dreba tu terjun dari bas. Biarkan je bas tu bergerak tanpa pemandu.. Adoii... Sial kan... Punya la banggang.. atleast ko jgn la tinggalkan bas tu wahai en.dreaba..
  2. Saat genting tu, diorg katakan hanya sempat melaugkan ALLAH HUAKBAR... n masing2 beriktifar..
  3. Selepas kemalagan, ada yg keluar menerusi tingkap n ada yg memanjat kluar dari bas. Sbb bas dah terbalik time nie.
  4. Ada gak mangsa cerita, dia sedih sbb nampak adknya terpelanting keluar dari tingkap bas saat kemalangan. N lepas bas tersadai, dia keluar cari adk dia, n dapati adknya berada di dlm longkang n sudah tidak bernyawa. Kulit kepala terkoyak.
  5. Ada juga yg bercerita, mangsa yg meninggal terputus badan n kaki, (keluar isi perut).
  6. Ada yg bercerita, mangsa yg meninggal hancur kaki n tgn..
  7. Ada yg bercerita, mangsa yg meninggal, bahagian kaki terpusing ke depan (punggung mai ke depan)
  8. Paling aku geram, syarikat bas tu, lesen puspakom bg bas yg terlibat dlm kemalangan dah tamat tempoh
  9. Pemandu yg bawak bas time xciden, tak da lesen
  10. Pembandu cacat sebelah tgn lak tu.. Berani dia bawak bas turun dari genting dgn sebelah tgn. Aku yg bawak keta nie pun, kalau trn dari genting, kena tukuh setering guna 2 belah tgn.. Sungguh keless pemandu tu..
Wuaaaaaaaaaaaaa.. Ngerinyer aku rasa. Buat mangsa kemalangan yg masih hidup, aku harap korang cepat2 la pulih.. Takziah aku ucapkan. Kepada pengusaha2 bas, tolong la cermat + ikut undang2 dlm pemilihan bas + drive. Jgn main amik jer. Toksah dok pk untung ja. Nie kalau dah jd mcm nie, sapa yg rugi??? Last2 korang gak yg lari.... Hampessssssss....

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??