Saturday, December 31, 2011

SeLaMaT TInggaL 2011

Wah.. Sedar tak sedar, tinggal lg 5 jam 30 minit utk kita melangkah ke tahun baru.. Tahun 2012. Maknanya dah bleh la siap2 ucapan utk tinggalkan tahun 2011... Bg aku, tahun 2011 nie tahun dugaan utk aku sekeluarga.. Kegembiraan hanyala 20%.. Yg balancenyer.. dugaan.. Bukanla maksud aku, kesedihan yg melampau.. cuma.. dugaanbg aku, adalah utk menhadapi ujian Allah.. Mcm tahun lepas, aku dh boleh listkan apa yg tercapai, apa yg tak tercapai.. Tp tahun 2011 nie, biarla ia berlalu begitu sahaja. Tak nk aku listkan, sbb tahun nie, aku tak da apa2 pun matlamat utk aku capai. Cuma, ada sumthing agak tercapai n menyebabkan kami sekeluarga tenang.. Tenang menhadapi dugaan hidup nie...

Apapun, bg aku tahun 2011 ini byk mengajar aku apa itu reality kehidupan. Erti kesabaran.. Erti ketabahan.. Erti kasih sayang.. Erti apa itu keluarga.. Erti apa itu sebuah pengorabana.. Dgn kata lain berbagai dugaan yg aku hadapi.. akhirnya aku berdoa agak dugaan2 itu akan berakhir mengikut tahun ini berakhir.. Aku harapkan kebahagian dan ketenangan akan menjelama..

Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w. serta ahli keluarga baginda dan para sahabatnya. Ya Allah, sesungguhnya pada tahun ini aku telah melakukan laranganmu tetapi aku masih belum bertaubat sedangkan Engkau tidak reda dan melupai perkara itu. Engkau telah menangguhkan azabMu yang telah ditetapkan kepadaku. Engkau telah memerintahkan supaya aku bertaubat dari kesalahan itu. Sesungguhnya pada hari ini aku memohon keampunan dariMu, ampunilah aku dan apa yang telah aku lakukan pada tahun ini yang Engkau redai dan Engkau janjikan pahala maka aku memohonnya daripada Engkau. Ya Allah, Ya Karim, Ya Zaljalali Wal Ikram.. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w. serta ahli keluarga baginda dan para sahabatnya. Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam…Amin…
Buat keluarga ku.. Ayah.. Mak.. Along, Kak ani, Abang.. Mehche, Matyo, Yati, Pod, Mamat.. Adik.. n Anak2 sedara ku sekelain.. Ku mohon maaf kalau ada salah dah silap.. Terima kasih byk2 sebab sentiasa berada di belakang sy selama ni. Tanpa kalian semua, musti dah lama sy tumpang dan tewas.. Terima kasih banyak-banyak...

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??