Friday, December 2, 2011

ChEcK up...

Khamis yg lepas2... aku g la check up kan... Oppss.. Memang aku g checkup, tp bukan aku yg dicheckup.. tp encik kerete yang kena check up.. Maklum la, dah lebih 10k dah, aku tak service2... Bukan tak mo service, tp tak sempat + mls nk g service.. Mahu tak malas, selama 2 tahun lebih aku bergelar isteri nie, keje2 checkup encik kereta semua encik asben yang buat. Skrg nie, dia tak da, nk tak nk, terpaksa la aku g checkup kan... 

Untuk tak mo bg kena tipu oleh doctor kereta, encik asben dah pesan siap2... "beli byk hitam siap.. pastu nanti kalau cina tu nk suh tukar mcm2, just suh tukar oil filter je.. yg lain2, abg rasa ok lg".. Ha.. tu pesanan iklas dari en.asben.. So, pg2 buta (dlm kul 8.30 lebih), aku pun dok melepak la kat bengkel berhampiran ngan opis nie... Tak lama pun diservis, sbb aku first customer.. Hehehehe... 

Disebabkan kesalahan teknikal, aku tak dpt kertas yg tampal di cermin utk reminder next service.. So, terpaksa la aku amik pic current meter aku.. Huhuhu... So, kiraan manualnya.. Next service = 1910604 la kan??? .



Aku heran gak, ada org, tak service2 pun kereta dia. Tp, ok jer.. Tak de rosak2 pun.. Tp, aku nie, tak leh la.. Kena cukup KM aku musti nk g service. Bukannya apa, kang rosak tgh jalan, susah nanti.. Tul tak??  Apa-apa pun, yang penting, kita perlu jaga kereta kita.. Sbb condition kereta kita jugak la nk menjamin keselamatan kita... Kan.. Kan...
K la.. tu je nk citer.. Daaaaaaaaaaa...

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??