Saturday, December 3, 2011

DaH TerGeLinCir, TeraNtuK PlaK..

Aku rasa, tajuk n3 aku nie, tak de kena mengena pun. Cuma nk cerita, akan malang yang menimpa diri nie. Walau apapun, aku bersyukur kehadratnya atas ujian ini. Aku masik mampu mengedalinya... Ceritanya...

Dari petang kelmarin, sampai la ke saat nie, aku rasa tak berapa sihat.. Kat opis kelmarin, just sekadar rasa nk demam n batuk2 jer.. Tp mlm td, dah start demam... Sedihnyeeeeeeeeeeee... Aku sedih bukan sebab demam.. Tp aku sedih sbb nie kali pertama aku demam (jatuh sakit) tanpa my soulmate di sisi.. Tak da org nk check suhu badan aku tgh2 malam. Takkan nk harapkan ank aku illa kot.. Sah2 la dia tdo tak sedar diri.. So, langkah awal aku smlm, sblm tdo, aku dah telan siap2 aktif fast 2 bijik.. Pastu, amik cool fever tepek kat badan ngan dahi.. Cool fever nie, en.asben bli lama dah. Time aku demam dulu, tp aku tak penah nk mau tepek kat badan aku.. Disebabkan kedegilan aku tak nk meggunakan teknologi yg ada, terpaksa la en.asben jelung kepala aku sepanjang mlm.. Miss sgt2 that moment..



Smlm nie, aku tak tahu la aku mimpi apa. Tp yang pasti, memang rasa tak best.. Kejab2 terjaga.. Kejab2 terjaga..Asal jaga jer, check suhu.. (termometer letak sebelah bantal je).. Mula2 jaga, dlm area kul 3 pg.. Aku rasa sejuk gedi.. So, check suhu.. 39.. Wah.. tetiba rasa nk nangis.. Berdoa je dlam hati, minta2 Allah selamat kan aku.. Dok pk, perlu ke tak aku call adk2 aku?? Tp, rasa mcm meyusahkan plak. So, aku g telan lg 2 bijik aktif fast.. Dlm kul 6 camtu, aku terjaga lg. Kali nie, check suhu, dah turun dah.. Just 37.5 je.. Kira demam sikit2 la kan.. Syukur.. Bangun je pg td, Dah tak de demam dah.. Cuma skrg nie.. Masalah aku, tekak rasa sakit sangat2.. Nk telan air liur pun susah... Atas pengalaman aku (suka sgt demam).. Aku dah tahu dah, musti tonsil aku bengkak.. Tp tak pe la.. bleh bertahan lg kan.. So, siap2 aku n ank aku, cadang nk g umah adk aku kat sg besi.. Pastu singgah bli barang. Tp semua plan aku tak menjadi. Jalan dah start jem dah. Call member aku, dia ckp mrr2 ke arah sg besi pun jem. So, call adk aku, ckp tak jd g umah dia n terus g bli barang kat NSK. 

Balik dari NSk, kemas2 semua, tetiba aku rasa tak larat sgt2.. Tak kenapa tah, tetiba je pening semula. Check suhu, dah dekat 38.2.. Adess.. Patut la rasa semacam, rupanya demam balik. Masalah aku skrg, kalau aku telan aktif fast, nk kena rest (tdo)... Tp, kalau aku tdo, ank aku mcm mana kan?? Tak harap aku dia dok sorang2. So, nk tak nak, aku bertahan jugak la. Telan panadol, tp tak tdo.. Tonsil lak, aku rasa dah makin kronik. Nk keluar g klinik, dah tak mampu dah nk drive.. kan best kalau en.asben ada... huhuhu.. really need him right now.. Tetiba aku teringat ubat yg ada dlm simpanan aku. Geledah punya geledah, terjumpa la ubat atas nama aku dgn lable 'sakit tekak'. Apa lg, aku terus telan tanpa pk panjang.. 2 jam lepas tu, aku rasa semacam... Dah la pening kepala, badan panas, tonsil plak bertambah2 gatal. Mcm ada org dok garu2 kat ank tekak. Sepatutnya, lepas makan ubat tosil, musti la bertambah baik kan... termenung aku sekejab.. Pk kan hal tu..

Td, tepat jam 8 mlm, tetiba aku teringat sesuatu.. Dulu, penah gak keadaan mcm nie berlaku.. N doc penah ckp, aku ada elegik ngan ubat tosil.. Wuaaaaaaaaaaa........ Kompem... Aku dah termkn ubat yg aku elegik tu.. Abaaaaaaanng... Tolong saya........ Sedih nye rasa hati... Nk marah pun ada.. Tp tak tahu nk marah pada siapa melainkan marahkan diri sendiri.. Ank aku plak, kejab2 tolong picit kepala.. Bila lenguh tgn, g main2 dlm bilik dia... Sib baik dia ada, tp, dia tak faham apa2. Just tahu 'mama demam, tak leh nakal2'... Huhuhhuhu.. Really2 need my soalmate. Kalau la en.asben tahu kecuaian aku, musti dia bebel panjang...

To abang, kalau terbaca n3 nie, syg minta maaf. Bukan sy sengaja nk seksa diri tak nk g klinik, tp sy betul2 mls nk pegi. Nk call adk2 abg, terasa segan, sbb tak de la kronik sgt sakit nie. Mampu lg bertahan. Besok sy g klinik ye sayang... Abang.. Sy betul2 rindukan abang.. Rindu sangat2... Bila la abg nk call syg lg... Best je rasa, bila abg call sy tiap2 mggu mcm selalu. Atleast lepas rindu di hati kan... Miss u sayang... Love u...

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??