Thursday, October 18, 2012

UnIFi LaGi!!!!


Nk cerita pasal progress pindah umah.. So far, dah 90% dah siap aku kemas barang. 10% tu, tinggal yg kecil2 je la. Plan mggu nie, nk angkat barang kecik2 sikit2 ke umah baru. Sekali, rezeki tak mengizinkan. Tiap2 mlm hujan lebat plak kat area umah aku. So rancangan tergendala.. Bab unifi, Isnin lepas, aku dah ke TMRawang. Dah buat relocate. Terasa sakit hati gak la, procedure dia, aku rasa mcm senang plak. Just pegi sana, isi satu boring, n pass kat kaunter. Tu je.. Tak de reference apa2 yang diberikan. Aku tanya gak la kat kaunter tu, tak de nombor reference apa2 ke utk aku simpan.. Dia just ckp ‘tak de kak, tggu contractor call akak utk appointment relocation nanti’. So, tak pe la…

Tunggu punya tunggu, sampai ptg kelmarin, still tak ada apa2 berita pasal relocate aku. Selalunya, apa2 urusan ngan TM nie, dlm 24jam diorg akan contact custemor.. ini dikira dah lama la kan.. So, aku terniat utk call UNIFI center smlm. First call, aku tanya pasal relocate, dia ckp “maaf puan, tak da order number lagi dari pihak puan utk relocate ini”.. Aku pun hangin gak la, takkan tak de lagi kot. Dah 2 hari dah dari tarikh aku register.. Ok.. Fine… Letak tepon dulu… Pastu, aku try login portal unifi.. Sekali.. ini yg aku nampak.... (sila bulatkan mata anda)



Tgk bahagian aku highlight tu… STATUS CANCLE okkey… Apa kehallnye.. Memang membengangkan aku la. Date tu, memang date aku ke tmpoint rawang, tp WHY CANCLE????? Bertambah berapi hati aku.. Call UNIFI Center semula… Yg menyakitkan hati aku, bleh dia ckp,.. “sy check ni, tak de pun rekod relocation dari pihak puan, tak de dlm system kami”.. WEYYYYYYYYYYY agak2 la nk mohong pun. Yg aku dok tgh tgk kat portal nie apa kebenda nya.. Memang free2 la aku marah budak angkat tepon tu.. Sampaikan dia pass call aku ke bahagian lain plak. Org tu check pun, bg jawapan aku yg sama. Aku ague la kan, sbb dlm portal ada rekod, apasal diorg check tak de rekod plak.. Memang cari nahas ngan aku la diorg nie… Aku pun blaaa.. blaaaa blaaaaaa .. marah2 sikit.. speaking2 sikit.. last2, call aku kena transfer lg.. Kali nie bahagian mana tak tau la (malas aku tanya dah).. kali ni, mamat tu ckp elok sikit. Dia ckp dia akan buat report utk kes aku nie. Siap amik alamat baru n alamat lama lagi.. Dia ckp, dlm 24jam diorg akan call aku. FINE.. aku tunggu lagi… Tp sampai kul 4 ptg nie, tak da apa2 call dari TM lagi, aku memang akan serbu TMPoint Rawang lagi… Kali nie, ada yg kena maki ngan aku lagi rasanya…… HAMPESSSSSSSSSSSSSSSSSSSS….

So, aku bg masa 35minit lg utk tm call aku, kalau tak de, memang aku dah minta izin my boss utk blk awal. Setelkan unifi aku.. Mau mati kutu aku tak da unifi kat umah. Dah la tak de internet, nanti tv pun tak dpt nk tgk. Kalau setakat pacak area biasa tu, memang tak da line la kat umah aku… huhuhhuu….

** Encik asben, tlg tenangkan sy plzzzzz…

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??