Friday, October 19, 2012

aKhIrnYa.. TePiSaH Jua KiTa..


Saat ini, aku sedang mengupdate blog menggunakan Celcome Mobile broadband. Di saat nie gak, adalah malam pertama buat kami sekeluarga bermalam di rumah baru aku.. Asalnya, proses pemindahan akan dibuat besok.. Tp, memandangkan masa kemas2 umah siang td, kebetulan ada lori contractor depan umah aku, my FIL try coutim ngan apek tu utk angkut barang. Alih2, apek tu setuju, so, terus pindah satu rumah. Thanks byk2 buat FIL, BIL semua sbb sudi tlg angkat barang2 ku yang byk ni.. Buat en.asben, nanti abg kena belanja diorg semua tau.. Kesian diorg, dah la barang besar2 gabak..

Cerita pasal unifi plak, ptg kemarin, memang aku dah g serang TMPoint Rawang dah. Diorg nie mcm tahu2 je kes aku.. Sbb aku pegi je, reception tu ckp “ni akak unifi kat Aman*** tu erk” .. Hahhaa.. tak pasal2 aku femos. Lepas g kat kaunter, minah tu pun xplain la, memang tak da port  kosong buat masa ini. Atleast, bg explain detail sikit awal2. Ini asal aku call, diorg ckp “tak tahu sampai bila”. Kali nie, minah tu ckp, besok akan dpt keputusan, sama ada TM nk tambah port baru atau tak. So, tak pe la. Aku puas hati la ngan jawapan nya tu..
So, this morning, TMPoint Rawang call lg. Dia ckp, TM akan tambah port bulan 3 tahun depan.. Giler lama. Aku ague la kan. Dia ckp, aku bleh teminate unifi tanpa kena penalty (UNIFI aku dlm contract g). Sbb kesalahan di pihak diorg. So, ptg td, aku terpaksa la putuskan hubungan ngan buah hati pengarang jatung aku. Jodoh kami tak lama. 18 bulan je jodoh kami. Huhuh.. sedih oo.. Mati kutu aku tanpa TV (tak clear kalau pakai area biasa) ngan internet. Aku terus ajak BIL aku g TESCO. Ingat nk rembat P1 sekali check coverage, area umah aku, tak da liputan plak. Pastu nk try YES, sama gak.. Wuaaaa.. Sadis aku rasa.. Last2, aku g kat Celcome BB. Dia tak bleh nk check plak coverage kat umah aku. Tp dia bg idea, suh subscrite mobile internet dulu. Kalau ada line, bleh la bli bb dia..  So…. Hasilnya, boleeeeeeh laaa dari tak dpt internet langsung kan. Besok, nk g rembat celcome bb la nampaknye..
Mlm nie, memang letih giler la. Penat mengemas.. Penat jiwa. Perasan berbelah bg. Hepi sbb dpt duk umah baru. Sedih sbb terpaksa putuskan hubungan ngan encik unifi dan sedih tinggalkan rumah lama yg penuh dgn memori kami sekeluarga…
Apa-apapun, doakan semoga aku tenang2 selalu ye….

** Buat ank sedara ku emir.. mama ngah doakan semoga emir cepat sihat selalu. Nanti bleh dtg lari2 kat umah mama ngah. Sori, sbb tak sempat nk pegi tgk emir lg. Kalau tak da hal, besok maamgah g tgk emir.

***** Percubaan update blog selama 50minit setelah 3 kali reconnect bb.. Huhuhhuhuhu....

1 comment:

  1. haha..dugaannnnn :)

    ok nanti mai angkut laptop skali,ada wifi..hehehe

    ReplyDelete

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??