Sunday, October 21, 2012

BerSaBaRLaH WaHaI HaTi...


Kehilangan..  Kali nie, terasa kembali kehilangan. Tp, kehilangan kali nie, aku rasa, tak berapa nk penting bg aku (secara logic) tp, memandangkan dgn ketiadaan encik asben disisi, kehilangan ‘kemudahan’ nie memang amat2 aku rasai. Kelmarin, ditemankan FIL, MIL, BIL aku dah Berjaya rembat satu bb nie. Lepas kaji selidik semalaman mlm sblmnya, aku akhirnya akur utk langgan Celcom Internet (BB). Dgn harapan, ok sikit la kan compare ngan online di hp. Lepas bli semua, aku terus gerak ke umah SIL di P.Alam. Sampai sana, layan bola lak ngan family, so tak de la nk try celcom bb tu. So, hari nie, dah blk ke rumah sendiri, aku pun gigih la cucuk di laptop..

Hasilnya??? Rasa nk nangis je.. Huhuhhu.. Rasa kehilangan giler2.. Kehilangan utk beronline 24.. Kehilangan utk mendownload sesuka hati kat umah.. Kehilangan utk tepon pakcik n mekti ngan sesuka hati guna tepon umah yg free tu… Rasa  kehilangan sgt2.. Tahap kelambatan line tenet bila aku online di ruang tamu, sampaikan aku sempat mandi, tak bukak2 pun lg page FB.. HUhuhuuhu.. tekanan perasaan sungguh. Mahu taknya, ada satu Bar je line. Lampu kat bb just color hijau je… Sedih gilerer.. Rasa nk menjerit pun ada…

Setelah cuba utk surfing internet dlm 1 jam, last2, aku serender.. Angkut laptop masuk bilik, sbb dah nk tdo. Sakit hati giler2. Sampai kan tercetus berbualan ngan ank aku td..
Ila : Mama, dah nk tdo ke?? (sbb nampak aku angkut laptop masuk bilik)
Mama : Haa.. nk tdo dah..
Ila : Mama.. mama tak makan ke??
Mama : Pasepa ila tanya mcm tu??
Ila : Ila perasan mama tak mkn pun lg.. tp mama dah ajak tdo..
Mama : Mama tak lapar. Sakit hati sbb tak bleh nk guna internet (slamber ja aku jawab, tak aspek pun dia paham)
Ila : Oooooo. kan kita dah p tmpoint kat rawang tu kan hari tu, tak ok lg ke mama??
Mama : Tak ok gak.. Port penuh, tak leh pasang unifi dah kat umah kita. Mama bli broadband celcom ja la nie. Sbb tu lambat sikit internet. Tv pun tak clear. Kena pakai area besa ja..
Ila : ooo.. patut pun…

** korang rasa2, ank aku nie, memang paham ke, buat2 paham?? Mushkil aku. Tp memang la aku dok heret dia p TMPoint 2 kali mggu lepas. Pastu dia dok dgr aku dok marah2 TM bila aku call center.. hahaha.. prihatian giler ank aku.. Tahu saat aku sensara…

Sambung cerita lepas masuk laptop dlm bilik, elok kais2 barang nk lalu (tak habis kemas umah g, barang agak sepah), aku g tgk laptop blk. Tetibaaaaaaaa.. Line BIRU….. ada 3 bar signal. So, tak jd la aku tdo lagi. Buat n3 nie dulu. Ila plak, yg dah tdo aku tgk.. Iyer2 je ckp tak ngantuk td. Penangan ubat demam aku rasa. Hope sgt2, ank aku sihat besok. Tak sabar aku nk g mendownload besok.. hehehehee…

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??