Thursday, October 4, 2012

NaSiK ReNDaNg..

Pernah dengar tak nasik rendang ?? Ini bukan rendang (yg mkn dgn ketupat tu tau).. Nie nasi rendang. Aku rasa, nama nie, family aku letak nama tu kot. Nasi nie, sebenarnya.. nasi goring biasa je.. just goreng dgn bawang merah je. Pastu mkn ngan sambal atau cabai cuka.. Lauk plak, ikan kering..

Asal aku masak menu ni, musti aku teringat kat arwah mak dan ayah aku dulu. Masa aku kecik2 dulu, asal weekend je, musti mak or ayah aku masak nasi nie.. Sedaaap oo.. Nasi rendang panas2 mkn ngan ikan kering + cabai cuka.. Memang feberet aku sgt2.. Skrg nie, jd feberet ank aku lak. Cuma dia tak da la mkn ngan ikan masin, aku ajaq mkn ngan telor goreng dulu. Nanti dah besaq, aku ajaq mkn ngan ikan kering.

Walaupun menu nie, memang simple habis, tp amat memenuhi selera tekak aku. Masa aku kecik2 dulu, agak heran gak la, asal weken, mak atau ayah aku buat nasi nie. Rupanya, cara masak dia memang simple habis. Skrg nie, aku lak rajin masak nasi rendang nie.. Sbb sooo simple n senang dimasak.. Hehehehe..


 Apapun… aku masih rindukan nasi rendang mak or ayah aku.. Miss sgt2. Semoga mereka ditempatkan bersama orang-orang beriman..

2 comments:

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??