Wednesday, February 22, 2012

TnB...oh TnB

Hari nie, aku tak keje pun. Bukan sebab malas okkey.. Aku g keje cam biasa gak. Smlm, site tempat aku keja tu, dpt notis dari TNB, nk cut off power seharian hari nie. Start kul 8 pg td. So, pg td nie, aku sampai opis agak lambat. Ku 8.05 baru sampai. Memang aku parking kat luar la, tak nk masuk basement. Risau lak, nanti lift tak on, jenuh aku nk panjat2 naik tangga. Dah la opis kat tingkat 5 kan.. Tinggi. tu.. (mls nk xcercise sebenarnya). So, lepas park, aku dah kelam kabut g kat lift. Jumpa pak gad dulu. Tanya TNB dah cut off power ke belum. Bukannya apa, kang tetiba aku naik lift, diorg cut off, nanya ja aku dok dlm lift kan. Lepas pakgard terang kata nanti guna genarator utk support lift, baru la aku berani naik lift tu. Dlm lift, dok berdoa jgn la diorg cut off lg kan. Sampai kat tempat aku, on pc. Online jab. Baru je online dlm 5 minit, tetiba suasana jd gelap gulita. TNB dah cut off power. Generator pun, bertahan dlm sejam je. So, cari PSM Ljt, tanya mcm mana ngan server. Diorg tggu keputusan boss dulu, sbb nk shutdown server. 30minit berlalu camtu je.. Aku dok melangut dlm gelap. Tetiba kakak PSM datang bg tahu, kena offkan server semua sbb TNB cut off sampai mlm karang. Aku mula la nk panic. Mahu tak, aku tahu downkan server guna pc aku je. Kiranya, secara remote la kan. Ini dah pc tak bleh nk on, nk buat camna. Sib baik bilik server pakai bateri lg. Support utk 3 jam lg rasanya. Aku pun angkut pc aku masuk bilik server. Setting2 semua, down kan semua. Setel dlm kul 10 camtu.. Pastu, dok tertungu gak, kalau2 boss ljt nie, bg balik umah kan. Kalau stay pun, bukan bleh buat keje pun. Tunggu punya tunggu, tak da apa2 keputusan. So aku n efa pun, amik keputusan nk g makan dulu.Otw  nk g makan tu, PSM ljt call, bg tahu boss dah bg green light utk blk. Yahooo... So, itu la cerita nya. Keje aku tertangguh utk hari nie. Besok kena g awal opis sbb nk on server.. Mintak2 jalan tak jem n aku dpt bangun dengan awal pg n ank aku tak buat perangai pagi sok... Amin...

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??