Tuesday, February 21, 2012

BacaaN ZamaN PerTengaHan...

Lanjutan dari cerita yang lepas, itu cerita zaman dulu kan.. Kiranya, zaman sekolah rendah + menengah. Hobi aku kumpul 'kawan2' nie tak stop mcm tu jer. Bila masuk zaman U dan sebelum berkawin dulu, kebayakkan duit aku habis utk 'kawan2' aku tu jugak. Cuba bahan bacaan dia berbezala la sikit. Hobi aku nie, agak berkurangan time aku belajar kat U dulu. Maklum la, ada byk bahan bacaan nk kena baca, so, tak de la masa nk baca buku2 sampingan nie kan. Time tu, aku bykkan baca buku pelajaran jer.. Hehehe....

Habis je belajar, masuk alam pekerjaan plak. Time nie, hobi aku tu, makin menjadi2. Maklum la, ada duit sendiri kan.. Tp, kali nie, hobi aku kumpul komik cinta plak. hehehehe... Sumber aku adalah di 7-E ngan Popular. Pantang nampak ada komik baru, musti aku bli. Kawan2 aku memang dah tahu dah perangai aku nih.. Heheheheh... So, berdasarkan pengalaman lepas2.. kali nie, buku2 aku, aku balut ngan plastik. Niatnya, nk simpan sampai ke anak cucu nanti... Mintak2 niat murni aku nie, tercapai la kan. Hobi aku nie, berakhir sampai la aku kawin... Dah kawin n jadi mak orang, takkan nk baca komik lg kan. So, hobi baru aku, adalah kumpul CD/DVD movie lak.. Itu nanti aku cerita.. Nk tgk koleksi aku?? Kali nie, bleh la aku tunjuk, sbb aku dah berjawa menyusun 'kawan2' aku dgn baik... Anak pun, kena tggu sampai 'cukup'umur, baru aku bg pengang 'kawan2' aku nie.. Skrg nie.. stil 'NO.. NO..'


Ini je la, yg sempat aku kumpul.. Bila dah besar nie, hobi aku dah terpecah 2 dah.. Kumpul komik + kumpul cita korea.. So, byk nie jer yg mampu aku kumpul. Minta2 hobi aku nie, berjangkit kat ank dara aku. Walaupun bakal merabakkan poket aku ngan en.asben, tp kami rela. Sbb hobi yang murni iaitu membaca walaupun komik.. Hehehehe.... 

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??