Monday, September 12, 2011

Makan Tak Kenyang,tdo tak lena..

Korang musti penah dgr peribahasa tu kan..


Kalau dulu2, aku selalu sangkal akan peribahasa tu..Siap gelak2 lagi, kalau ada yg menyebut peribahasa tu.. Yer la.. mana ada mkn tak kenyang kan.. pastu, mandi pun, sah2 la basah, sbb dah kena air.. kalo tak basah tu, kompem2 la tak mandi kan.. Tdo tak lena tu, mcm tak logik gak, kalo dah tdo, musti la lena kan... <--ni ayat2 aku dulu2..


Pastu, satu lagi.. Org ckp, kalau kita merindui seseorang or ada masalah dengan perasaan/hati, kita akan bleh jadi kurus?? Ye ker?? Aku dah penah putus cinta.. Tp tak kurus2 pun..


Di saat nie, baru aku tahu, apa ertinya disebalik peribahasa tu. Aku dah alaminya. Betul la apa yang peribahasa tu cakap, cuma itu adalah kiasan di sebalik nya.. Bukan fizikal yang begitu, tetapi jiwa kita.. Semangat kita.. Rohani kia... Kehilangan seorang lelaki yang bergelar suami amatlah berbeza..(Kehilangan sementara ok..) Kalau takat yg frust menonggeng bf lari tu, tak payah la kata korang dah rasa semua nie.. Tu buang masa je dok sedih2.. Bagi aku, tanpa peneman disisi.. adalah satu kesunyian..


Lelaki di samping aku itu ..Bukan la hanya seorang suami.. malah..
Dia juga adalah teman baik ku..
Teman untuk meluahakan apa yg terasa di hati, tanpa membenci aku walaupun ada kata2 ku yang menghuris hati..
Dia juga adalah seorang sahabat aku.. Sahabat yang bergitu setia padaka..
Dia juga adalah sorang ayah.. Ayah kepada anak aku. Membantu aku utk membina sebuah family yang harmoni...
Malah, dia juga adalah badut kepada aku. Penghibur di saat aku luka.. 
Dia juga adalah jam loceng bergerak bg aku... Mengingatkan aku menunaikan ibadah kepada yg Esa..
Malah dia juga ada peneman di kala malam hari. Di saat aku ketakutkan akibat dari mimpi2 ngeri..
Dia juga sabar dengan karenah aku..
Dia juga adalah doktor peribadi aku..
Dia juga adalah penasihat aku...
Dia juga adalah reminder aku..
Dia juga adalah sebahagian daripada kehidupan aku...


Skrg nie..
Bila aku marah ank, ank dah tak nk dengar ckp aku.. Sbb dulu, ank lebih takutkan dia...
Bila aku nk kemana2, aku dah tak de pemandu yang setia. Yg sanggup meredah jem, asalkan dpt penuhi nafsu berjalan aku..
Yang paling penting, saat aku sakit, saat aku sunyi... Aku tak da penghibur hati.. Doktor peribadi yang sangkup bersengkang mata kerana aku..


Kerana....


Nikmat yang aku pernah kecapi itu telah ditarik semula oleh Nya..
 Dia dipinjamkan utk berjauhan dari aku...
Apa yg patut aku buat?
Aku tahu, dia pun rasa apa yg aku rasa..
Kami saling memerlukan..


Ya Allah.. kau tabahkan hati kami untuk mengharungi hidup ini.


No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??