Friday, December 24, 2010

Memory Cinta Ini Membunuhku

Setelah sekian lama aku tak menulis (aku demam okey.. pastu tak da mood nk menulis), aku dah bercerita satu hal. Hari nie, aku sibuk buat kerja sambil melayan lagu2 dari laptop efa.. Then yang menariknya.. Semua lagu2 yang efa pasang tu, semua ada kenangan tersendiri. Miss all that. Yang paling mencuit jiwa aku, bila aku terdengar lagu nie. "Cinta Ini Membunuhku" nyanyian D'masiv. Citer nya camnie..

Time tu, aku still kat penang n still lagi bujang. Bak kata org, time sengal2 lg time tu. Company aku ada buat meeting kat langkawi. N kami punya PMO (ida) merangkap housmate ada join meeting tu. Setelah di selidik, meeting tu akan berakhir hari jumaat n diorg akan blk hari sabtu. So, tetiba aku n meemmer dpt idea yang agak gyla sikit. Aku plan kami nk g Langkawi hari Jumaat tu. Atleast, dah lepas dah tempat tdo, sbb bleh tumpang bilik ida.. hahaha.. punya la sengal. Dlm byk2 budak umah aku, yg berani join idea gyla aku, adalah di si memmer a.k.a mahani. So.. Plan punya plan, maka dpt la kata muktamat, aku n memmer g langkawi. Dah la cuti pun, main sms je kat boss. Memang berani mati la time nih.. Muahahahaha...

Tup.. tup.. hari jumaat tgh hari, aku n memmer dah menjejakkan kaki kat Langkawi.. Utk makluman, kami memang cari nahas gak la, sbb boss ada sana n tanpa kelulusan cuti, kami berani g langkawi gak.. Amacam?? Korang berani buat tak mcm kami buat?? Muahahaha...

Sesampai je kat sana, terus serbu bilik ida. Lepak2 sana. Takut gak hati kami. Sbb takut terjumpa bos.. Tetiba... Ada kes meletup kat site memmer.. Aduss.. Sian memmer. Percutian kitorg tergannggu. Apa lg bila boss tahu kami kat langkawi, tak pasal2 ada 'meeting tergempar' yg kami kena join kat sana. Aduss.. Memang malang tak berbau betul.. Pastu memmer sibuk dok nyanyti lagi "cinta itu membunuhku". Lagu tu bukan tuk bf dia okey.. Lagu tu dituju khas utk user2 dia kat site.. Sian memmer. User dia tu, mcm dengki2 kat dier.. Asal dia tak da kat site, mcm2 isu yang ditimbulkan.. Huhuhuhu... Tp mood kami tak rosak sgt lg.. Ptg tu, siap bleh g pantai chenang lg. Mandi2. Punya la sengal, aku + memmer + ida mandi laut tgh hujan lebat. Gian nk mandi laut, hujan pun redah jer.. Hehehehe.. Thanks to nizam n wife, sbb sudi join kitorg ptg tu. Walaupun korang 2 tak sesengal kitorg utk mandi laut tgh2 hujan, atleast korang bleh tggu barang kitorg... Thanks alot..
NiZam n FaMiLy
Roomate aku (ida)

Mkn mlm, kami join makanan org meeting kat langkawi. Bak kata lain, memang 'terjoin' meeting kat situ, sbb boss call suh kami jumpa dia mlm tu. Huhuuh... Berbakul2 gak la + tebal telinga mendengar boss bebel2 pasal site. Adus.. Punah mood kitorg mlm tuh.. Tp.. tak per.. Aku pun tgh sengal time tu. Sengal ngan sesorang yang terlibat ngan meeting tu. Sblm nie, dia 'kenal + boleh ckp' je ngan aku. Tetiba jumpa kat sana, dia buat tak kenal. Adoiii.. Sakit hati tul.. Lepas peristiwa tu, aku malas dah nk layan org tu.. Tak pe.. ada ubi ada batas.. Ok.. Back to cerita asal.. Mlm tu, aku + memmer + ida buat aktiviti kami sendiri. Ronda2 kat pekan langkawi. Plan asal nk g lepak2 kat dataran helang, tp hujan la plak. So, terbatal la nie. Memmer plak ajak g mandi laut pagi2 buta keesokan harinnya.. Wah.. Best2... So, kena simpan tenaga.. Kami blk tdo awal mlm tu..
With My Boss n ida.. Baru lepas kena marah..

Next morning, awal2 lg aku dah kejut budak 2 org tu. Kata nk mandi laut kan. Tup2 kul 7 gak baru kuar dari hotel. Pagi nie, nizan n wife dia tak join kitorg. So, aku, ida n memmer je la yg g mandi laut kat pantai chenang. Best betul mandi laut pg2. Air suam2 kuku jer.. Lama gak kitorg mandi.. lepas puas mandi, blk ke hotel blk, n kemas2 utk check out. Then.. Shopping2 kejab sbb ke jeti. Time nie, kami dah split ngan ida. Ida blk ngan boss ikut k.kedah. Aku n memmer naik bot ke k.perlis. Walaupun penat g buat kerja gyla camni, tp kami enjoy.. Kan memmer n ida kan...
Ida n memmer

akU n memmer..

Nk Balik dah..

Melawat sekitar hotel sblm checkout... Terjumpa ank nizam tgh mandi kat swimmin pool

To memmer n ida, bila aku dgr lagu "cinta itu membunuhku", musti aku teringat kat hampa 2 orang. Best ada kawan cam korang. Gyla-gyla + sporting..

Miss U LaNgkaWi


No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??