Tuesday, May 14, 2013

Happy Belated Mother Day


Happy Belated Mother Day kepada semua yang bergelar ‘ibu’, ‘mama’, ‘ummi’, ‘mak’ dan semuannya la.. Maybe aku wish lambat, bukan tak ingat, tp tak da mood nk menaip. Sempena hari ibu nie, aku dpt sumthing special dari anak kesayangan.. Rasa terharu juga la..

Balik dari tadika kelmarin, masuk je dalam kereta, terus ila peluk cium aku.. Sambil tu, terus bagi kad ucapan “happy mother day mama”.. 
Sambil bercakap

Ila : Mama.. ini ila buat khas untuk mama.. (sambil bg kad ucapan pd aku) 
Aku : Terima kasih ilaa.. Ila tulis sendiri ke? ke cikgu tulis kat papan hitam, ila tiru . 
Ila : Ila tulis sendiri la mama. ila eja sendiri. kawan2 pun buat. cikgu bagi kertas je.. 
Aku : Pandainyee ila buat kad ni.. Gunting pun sendiri ke?? 
Ila : Yeee.. Semua ila buat sendiri...  
Aku :Hadiah mama mana ?? (saje sakat)
Ila : Hadiah takde.. Papa laaa.. tak amik ila dulu td. Ila dah pesan kat papa smlm.. nanti ambik ila dulu, baru amik mama keje. Ila nk pegi bli qrown princess kat mama.. 
Aku : Lohh.. apa la papa nieeee kan… Sian mama.. dah tak dpt hadiah… 
Ila sambil angguk2 je : Tp ini ila dah lukis qrown utk mama.. 
 





** Sebenarnya, dari ptg ahad lg, si ila ni dah plan nk pegi bli hadiah kat aku.. Bisik2 ngan papa dia. Serupa ada rasia besar je dia. Dah la bisik2 time aku tak de.. Tp aku Nampak je. Bila Tanya encik asben, baru encik asben cerita yg ila nk bli qrown utk mama. Hehehehe.. Ila2.. thanks sbb ingat jugak nk bli hadiah utk mama..

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??