Friday, January 27, 2012

SuKu TaHUn SuDaH...

Sedar tak sedar, dah hampir suku tahun telah berlalu.. (bg aku okkey)
Pejam celik.. pejam celik..
Hari berganti hari..
Masa berlalu bergitu sahaja..
Aku??
Ank aKu..
Dia??
Walaupun di awal perpisahan, amat perit aku rasa..
Terlalu perit, seolah2 semuanya susah..
Tp skrg..
Aku dah terbiasa dgn perpisahan itu..
Berbekalkan panggilan telefon dari Dia seminggu sekali..
Aku mampu meneruskan kehidupan harian aku..
Tapi, aku masih berharap
Agar masa itu dapat dipercepatkan..
Hidup aku n anak aku, seperti biasa..
Tak ada yang menarik
Jarang ada gelak tawa..
Tak ada lg istilah 'jalan-jalan' atau 'bercuti'
Semuannya seperti biasa..
Ahli keluarga Dia juga
tak jemu2 datang menjeguk kami..
Walaupun semuannya dah menjadi rutin harian aku..
tp... entah kenapa
Saat nie.. Hari nie..
Aku teringat2 kan diaa
terasa semakin sebak hati ni...
Semua menda yg aku buat, aku teringat kat dia..
Dah lama aku rasa, aku bertahan
Bertahan dan terus bertahan
Tiada lg linangan air mata apabila aku teringatkan dia..
Tahan.. Tahan dan terus bertahan..
Tp.. Saat ni...
Abang...
Sy rindukan abang..
Rindukan abg sangat2..
Walaupun sudah suku tahun masa berlalu
Rasa rindu sy pada abg tak pernah luak
Semakin membuak2 cuma sy tak penah melayan perasaan sy..
Sy nekad di hati nie, utk tabahkan hati
Cekalkan hati..
Abang..
Sy harap abg tabah di sana
Setabah kami disini..
Ketiadaan abg disisi amat kami rasai..
Alangkah seronoknya kalau abg ada kan..
Tambah2 hari nie, dah hari jumaat
Musti kita dah susun plan utk kita habiskan masa di hujung minggu
Abang..
Miss u sangat2..
Really-really miss u sayaang..
Muaaaaaaaaaaah...


1 comment:

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??