Wednesday, January 25, 2012

Ke CreaTiFaN iLLa..

Cerita pasal ank aku lg. Ank aku nie, suka sgt merwarna n menulis. So, kat umah aku nie, ada je meja makan.. meja tulis kanak-kanak pun ada(tp kaki dah seget sebelah).. Tp, ank aku nie, suka sgt nk berdempek ngan aku.. sbbnya, asal lepas dia tulis/warna musti dia akan tanya aku "cantik tak mama".. Nk menyenangkan, aku suruh je dia dok dekat ngan aku, supaya mama yg sayang lemak nie, tak yah nk kena bergerak2 g tgk hasil tangan dia.. 

Memandangkan cuti CNY nie agak pjg, so, dia pun, seronok la dpt lepak2 ngan aku kat depan tv kan.. Tp.. No.. No.. No.. aku tak bg dia tgk tv (sbb aku layan citer korea, kalo tgk pun, bukannya paham), aku suh dia mewarna... Mula2 dia menirap.. pastu duduk. pastu senget sana.. senget sini.. Pastu, tetiba dia bangun... Aku perati jer gelagat dia. Dia masuk bilik aku, amik kerusi almari setboard. Makluman, kerusi setboard aku tu, jenis zaman dulu.. yg kaki dia solid kayu n ada kusyen.. Pastu, aku tgk, dia tebalikkan kerusi tu. Means, dah jd seolah2 meja kecik.. Aku tgk, dia letak pencil ngan buku dia. Mula, dia cuba mewarna ,bertahan utk 5 minit jer, pastu berenti..maybe disebabkan kedudukan dia lebih rendah dari 'meja' tu buat dia lenguh. Tetiba, dia bgn n masuk bilik dia.. Dlm 2 minit camtu, dia keluar dari bilik, sambil pegang bekas lego (mcm baldi kecik). Dia tebalikkan n duduk atas tu.. Jd kerusi plak utk dia. So, dah complete la 'set meja tulis' ank aku.. Kagum gak aku seketika ngan akai yg ditunjukkan... Aku biar je la, janji dia selesa kan.. Suruh tulis kat meja mkn, tak nk.. Huhuhu..

Sibuk mewarna...

Bergaya ngan 'meja + kerusi' tulis barunya...

Moral : Aku nk kena g bli gak meja ABC kat ank aku, dah try cari sehari selepas kejadian, tp tak jumpa yg berkenan.. Nanti kita cari lg yer syg....

2 comments:

  1. caya la illa...camtu la anak mama..kata dah school tentula kreatifnya lebih hehehe :)

    ReplyDelete
  2. nasib bek kretif..hehe ila ila..mcm2 prangai..

    ReplyDelete

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??