Sunday, October 2, 2011

Buat Mak n Ayah..

Ayah... Mak..
Adik amat-amat rindukan mak dan ayah...
Adik tak penah lupakan mak n ayah..
Adik sayang mak dan ayah..
Adik sentiasa doakan kesejahteraan mak dan ayah di sana...
Mak..
Semua nasihat-nasihat mak adik dengar dan turuti..
Semua yang mak ajar adik dulu, adk ikut mak..
Mungkin dulu, adk tak puas hati dgn mak..
Bila mak marah2 adik.. bila adk tak buat keje2 rumah.. musti adk rasa mak tak sayang kat adik..
Tp skrg nie, disebabkan mak marah2 dulu la, buat adk jadi insan yang berguna..


Ayah..
Ayah byk mengajar adk untuk berdikari..
Ayah biarkan adk utk memilih jalan hidup adik sendiri.. 

Ayah sentiasa menyokong keputusan adk..
Ada satu ketika, adk berdosa dgn ayah..
Adk mengaibaikan ayah disaat ayah memerlukan adk..
Adk mintak maaf ayah...
Adk tak sengaja.. fikiran adk saat tu, masih belum mengenal yg mana satu kaca dan yg mana satu mutiara..
Adk mintak maaf.. adk kita cara 'mereka'
Adk hanyut dengan mereka.. dan tinggalkan ayah..
Skrg adk sedar, walau jahat mcm mana adk nie, ayah takkan tinggalkan adk..

Betul tak??


Ayah dan mak..
Skrg nie, adk betul2 memerlukan semangat dari ayah dan mak..
Dugaan yang datang, amatlah berat utk adk pikul..
Adk tahu, ayah n mak sedang melihat adk disini..
Adk nak ayah n mak tahu, adk yang sekarang nie, adalah atas pilihan hidup adk sendiri..
Semua didikan ayah dan mak, adik menggunakan dan amalkan sepenuh nya..
Mungkin ada ketika adik lalai.. lalai akan pesanan mak dan ayah.. adk mintak maaf..
Mak.. Ayah... Adik dah tak da sesapa di dunia nie..
Hanya pada suami adk, adalah penganti mak dan ayah di dunia nie..
Allah dah tentukan jodoh adik dengan dia..
Adik bahagia dengan dia mak..
Dia baik.. sikap dia, sama mcm ayah..
Sbb tu adik bersyukur sgt dapat dia sebagai suami adk..
Hidup dengan dia seolah2 adk hidup dengan mak n ayah..
Dia manjakan adik... Dia hiburkan hati adk.. Dia juga yang menjaga adik bila adk sakit..
Dia merupakan penganti yang paling tepat .. Disediakan oleh Allah utk adk..
Cuma, sekarang nie, dia dijauhkan dari adik buat seketika..
Mungkin ini adalah balasan di atas kealpaan kami dulu..
Adk terima semua tu..
Kalau mak dan ayah nampak adk bersedih, itu hanya kerinduan pada dia yang membuak2..
Adk juga sedih sbb mak dan ayah tak da disaat adk memerlukan mak dan ayah..
Mak.. Ayah.. Alangkah bagusnya dapat berjumpa walau di dalam mimpi buat seketika kan..
Dah lama mak n ayah tak muncul dlm mimpi adik..
Mungkin disebabkan kebahagian adk sekarang, buatkan mak n ayah tak nak masuk dalam mimpi adk..
Tp, malam nie, adk mintak sangat2.. adk betul2 perlukan mak dan ayah..
Adk tak tahu nk buat mcm mana dah..
Adk perlukan nasihat dari mak dan ayah..
Hanya mak dan ayah saja tahu, apa yang tersirat di dalam hati  adik nie..
Adk rayu pada mak n ayah, masuk la dlm mimpi adk mlm nie..
Adk rindukan mak dan ayah..
Adk juga rindukan suami adik...
Semua orang2 yang adk sayang, tak ada disisi adk..
Adk rindukan mak.. ayah... dan suami adk..
Adk sayang kalian semua...

1 comment:

  1. insyaallah...
    moga dapat mimpi yang diimpikan=)

    ReplyDelete

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??