Monday, October 24, 2011

aKhiRNya.. KemBaLi akTiVe

Salam to all..

Nk tahu, 2 hari lepas, internet kat umah aku nie, tetiba out... Dgn erti kata lain, tak bleh guna..
Asalnya, ok jer.. Pastu, ada member aku datang rumah, nk guna wireless tak bleh. Aku pun, dgn bangganya try la tukar password wireless tanpa call Unifi dulu. Besa la kan, menda simple camnie, tak kan aku tak leh buat  sendiri kot.. Kata budak IT.. pastu detail lg, budak network.. Ala.. menda2 simple camnie, kacang je kan (riak nye aku). Pastu kan, aku pun godek2 la, tukar password segala... The result is... After 10 minit..

   Aku : Hello, sy amy.. Internet kat umah sy tak bleh guna.. Connected tp tak dpt internet...
Gadis di dlm talian : Ok cik.. mula2.... blaa.. blaaa.. blaa...

Setelah 30mint lebih dok begayut ngan awek tu... tak ok2 gak internet aku. Thanks tu kawan aku.. SIb baik dia ada. Kalau dia tak da, jenuh aku.. Sbb en.asben letak equipment Unifi nie, tinggi... Huhuhu.. tp malang memang tak berbau, memang tak bleh guna gak internet tu.. last2.. 

     Gadis di dlm talian : Emm.. sy pun pelik la cik.. Kita dah reset router semua, tp tak ok juga. Nanti sy hantar tecnician g sana ye. 26hb nie, diorg dtg...
   Aku : Ok..

Lepas je letak telefon.. AKu dah mcm cacing kepanasan.. 26hb tu... lama lg.. Mati aku tanpa internet.. Mati kebosanan... Aku call blk unifi.. Pujuk rayu semua, last2 diorg ckp, kena tggu technician call utk set appoint ment..
Berkat kesabaran aku, ptg td, dlm kul 4, tecnician call, ckp nk configure unifi aku. So, lepas mintak izin bos, melulu aku blk rumah. Last2, lepas setel mamat unifi nie buat keje dia.. aku pun..

   Aku : Problem apa ye td dik??
 Mamat unifi : OOo.. tak da apa la kak, salah configure router, password tak masukkan, akak connect masuk password, sbb tu la tak dpt tenet...
  Aku : Oo.. tu je??
 Mamat : Aaa.. tu jer.. Skrg dah ok. Akak bleh guna cam biasa..
   Aku : Terima kasih byk2..

Dalam hati aku... (Daaammm.. malu siot... aku ras nk buang jer degree computer network aku.. sib baik mamat tu tak kenal aku sapa.. damm.. malu.. malu... sengal je aku rasa... tobat pasni, tak nak aku usik configuratoin wireless tu..)

Moral of story : Jgn buat2 pandai k, kalau dah tak pandai tu, jgn nk cuba2...

ps : My member yg tdo umah aku sabtu lepas, sila la gelakkan aku... Aku rela...

Pujian : To Unifi.. memang bg good service.. Cepat dan pantas...


No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??