Friday, June 25, 2010

CeriTa MinGgu Ini...

Isnin 21 Jun 2010
    Lapor diri di office LJT.  (DONE) More stories refer pada entry lepas..

Selasa 22 Jun 2010
Meeting di office s.alam. Fisrt meeting dengan boss besaq berkenaan dengan performace sistem eljt.  Walaupun aku tak berapa nk paham, tp buat2 paham la. Lepas meeting, Boss aku (en.amal) bg breifing mengenai sistem eljt. Baru la aku nampak sikit2 apa itu eljt. Lebey kurang jer ngan etanah (sama ker). Setel meeting dlm kul 1 tgh hari. Aku req nk balik ke opis di Taman Melawati. Bukannya apa, dekat sikit aku nk blk rumah. Lupa nk bg tau, semuannya en.asben aku yg drive tau. Senaman kaki. (aku buta jln kat kl nie sbenarnya) thanks en.asben sbb sanggup p n amik aku dari keje. Sampai melawati dah kul 3 ptg. En.asben amik keputusan nk lepak2 area opis ni jer, sbb kejab jer, nanti nk amik aku lagik. Dlm kul 5 camtu, en.asben sms, ajak g umah adk aku kat sg.besi. Aku pun heran la, apa hal nk ke sana. Aku cuba mengelak. Tp, dia beriya2 ajak g jugak. Last aku mengalah. So, pas keje, kami menuju ke sana dgn alasan nk gunting rambut. Suh adk ipar dia guntingkan.  Aku lepak2 jer la sambil tgk tv. Maklumla, aku sebenanya tak sihat. Demam. Tekejut sbb lama tak kena ekon.... Pastu, dlm kul 7 gitu, aku ajak la en.asben blk umah. Letey bebenor dah aku rasa. En.asben lak, sibuk buat apa tah kat dapur ngan adk aku. Aku mls nk amik port. So, tggu jer laa kat depan tv.. Tguu nk blk... Nk majuk pun ada gak.. Tetiba... En.asben bg aku ni....

Yeaaa.... Dapat kek.. Untuk maklumat, hari nie merupakan hari lahir aku. So, ini la kejutan yang en.asben n adk aku plan nih. Memang tekejut. Malu pun ada, sbb tua2 dpt kek plak. Kek aje abg?? Hadiah lain mana???  Layan la pic2 yg sempat diamik sempena birtday party aku nih (party ker)..
Thanks dik ja n mat yo, sbb sponser rumah utk party nih.. Pas makan2, kami gerak blk umah. Ank aku plak, tak habis2 dok nyayi "happy birthday to mama"... ulang2 kali, Terharu aku.. Ini merupakan hadiah yang paling best aku terima. Suara dari anak tersayang yang lancar nyanyi lagu kat aku. Thanks jugak pada rakan-rakan dan adk beradik yg wish birtday kat aku di fb. Sampai tak terjawab aku dibuatnya. Terharu2.. End day..

Rabu 23 Jun 2010
Hari nie, aku masih pgg rekod org terawal sampai di opis. Yeaa.. Bangga kejab. Pastu, cam biasa, aku masuk kena, online internet.. Berfb.. Men game. Bz nyer aku.. Ni masuk hari ker 5 aku bz mcm nie. Tp hari nie, ada kelainan sini. Boss mintak aku wat testing sistem. Test la ikut user manual. Em.. kiranya, nie first task aku la kan.. Hari berakhir mcm tu jer. Tak da menda best sgt berlaku hari nie. End day...

Khamis 24 Jun 2010
Hari nie, hari khamis. Cepatnya masa berlalu. Dah 4 hari aku di tempat keje baru. Semuanya ok setakat ni. Hari nie, ada kelainan sikit dari hari2 sblmnya.. Hari nie, boss mintak aku masuk sesi discussion ngan user. Wuaaa... Mati aku.. Aku bukannya tahu apa menda pun. So, redah je la. Sesi discusion tu ngan boss ljt. Pompuan. Nama aku tak tau. Yang aku tahu, dia mengingatkan aku pada sesorang. User etanah aku dulu. Peghh.. Bab2 mengomen, boleh tahan. Komen sana.. Komen sini. Dari kul 3.30... 3.40.. 4.00.. 5.00.. sampaila kul 6.30.. baru habis mengomen. Itu pun, kalau ikut dier, nk komen lagi. Aduss.. Nasib baik la aku dah biasa ngan situasi nie. Sabar jer la. Tak pasal2 aku blk lambat hari nie. Huhhuhu... Nk wat camana.. Mencari rezeki bersuap2 nasi katakan.. Blk umah ptg tu, aku memang tired gyler2. Nasib baik en.asben paham. Dia masakkan mkn mlm. Beh... Udang masak cabai ngan petai. Yum2.. Selera aku mkn. Kul 10, aku dah KO. Ngantuk.. End of day..

Jumaat 25 Jun 2010
Hari nie hari jumaat. That means, end of this week utk aku berkerja. Beh2.. Hari nie, aku wat sengal, pakai jean n blause jer. (kat sini ok jer). Tingat aku kat penang, kalo aku pakai gini, kompen terbeliak org2 kat pejabat tanah tuh.. Hehehehe.. Hari nie, aku nk berkongsi teknologi yg ada kat ljt nih. Maybe org lain dah tahu kot, tapi bg aku, mai kat sini, baru aku tau akan wujudnya teknologi nie. Sepatutnya, first day aku dah citer, tp disebabkan malas nk n3 kat blog nie, hari nie aku cite.

Isnin : Sampai2 jer kat opis nie, aku pun cari la kat mana nk cucuk power nk on laptop. Dlm otak aku, musti la menda nie yang perlu kita cari kan.. kan..
Tapi.. puas aku cari, tak jumpa pun. Yang ada kat meja2 nie.. ini jer..
Tp.. menatang apa menda nih.. Kalau baca, ada perkataan power.. Tp dia tulis NO POWER lak.. Tp yg aku kenai, soket network. Tu aku pasti adalah tempat utk sambung cable network. Tp nk pasang plug, aku tak jumpa. Time aku dok tecari2, tetiba si safuan pun sampai. Aku pun, apa lg, tanya la dia. Tetiba dia klaurkan menda alah nie dari laci.

Aku tetiba jadi jakun. Sbb aku tak penah tgk pun menda nih. Menurut safuan, menda nih kena pasang kat tempat yg aku baca NO POWER tadi baru bleh dptkan power.. huhhuhuu.. jakunnyer aku... So.. kesimpulannya, akan jd mcm nie utk dptkan power..
Tadaaaaa.. Canggih kan kat sini.. Nasib baik laa safuan sampai cepat. Kalau tak, compem aku tak bleh on laptop sbb tak jumpa power soket. Huhuhuhuhu.. Bertapa jakunyaa aku kat sini n bertapa canggihnya di LJT nih.

K.. nanti sambung.. nk wat keje plak..

1 comment:

  1. huhuhu... masa zaman dulu2 aku p ljt xder pun technology nih :P

    ReplyDelete

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??