Friday, June 18, 2010

DiaM buKaN BereRti dok GoYaNg KaKi...

Pergghh... Lamanya aku tak merapu kat blog aku nih... Aku terbz dengan kehidupan aku sendiri.. Kat sini aku nk flash back sikit apa yang berlaku sekitar 1-4-2010 sehingga 16-6-2010...


************************ 1 April 2010 **************************

Macam biasa, rutin harian aku adalah pegi keje di PTG. Napa tah mood aku hari tu, aku terasa nk setelkan keja2 aku yg tergendala n susun blk semua file-file aku. Sampai ja keja 7.30pg, aku dengan rajinnya memulakan keja aku.. Tup tap tup tap.. dlm kul 11 pg gitu, tetiba en.asben tepon, dia kata dia otw blk kg.. Hati nie, rasa nk marah pun ada, sbb en.asben tetiba ja driving moto blk ke kg.. Risau mokcik.. Tp, tak pe la.. Dah separuh jalan dah pun, kalau baru nk gerak, bleh gak  aku larang... Aku terus wat keja aku lg.. Dlm 30 minit lepas tu, en.asben call aku lg, bleh dia tanya "cayang bz tak?".. haih.. dlm hati, geram gak aku.. Dah tentu2 aku bz.. tp, tak pe la.. sabar amy.. sabar... aku pun tanya la, nape... Sekali, dia jawab, dia xcident..

 Mula2 tu, aku tak caya... Maklumla... hari ni hari april fool.. Tp.. berdebar gak hati aku nie... Tetiba.... Aku terdengar bunyi imbulan kat belakang sora laki aku.. Huh... SAH... En.asben tak tipu.. Wuaaaaaaaaaaaaaaaa.... aku jadi panic, tp berlagak ternang.. Dlm otak aku, kalau dia bleh call aku bg tau xciden, tandanya, dia ok lg la tuh... Alhamdullillah.. Aku mintak dia bg tahu aku keadaan dia, dari masa ke semasa.... Aku jd kelam kabut.. Lepas bg tau boss aku, aku nk el, aku terpk lak, camna aku nk blk umah.. Keta ada kat umah, tp kunci keta n kunci umah, semua dlm umah... Sudah.... Haru biru jadinya.. Dgn bantuan Afzan (thanks afzan), dia hantar aku blk umah n amik illa kat tadika. Sampai ja kat gate umah aku, bermula la episod (pecah masuh rumah sendiri). Dgn berbaju kurung dan disaksikan oleh Afzan n illa, aku kerabat pagar rumah aku tuh. Sib baik lepas. N episod kedua plak, nk pecah pintu rumah.. Setelah berhempas pulas, berjaya gak aku masuk dlm rumah.. SETEL... Aku kemas2 n bergerak menuju ke hospital A/setar.. Elok sampai sana, aku terus jumpa en.asben.. Tekejut aku. Doc bg tahu, tulang paha patah.. Adehhhh.. Kompem dah kena tahan wad.. N awal g doc dah bg tahu, kes nie, take time utk sembuh.. Ya Allah.. Berat betul dugaaan mu kali nie.. Aku Pasrah..

Kesian Ferrari aku nih...


Nie lagi aku kesian...


Kondisi en.asben still ja sama. Kaki tergantung kat hospital. Nk apa semua order2 jer kat bibik dia. Bibik dia adalah aku. So, bermula perlantikan jawatan aku sebagai bibik/nurse kepada en.asben. N dengan tak behnya, aku apply unpaid leave dengan company tempat aku keja (membuatkan semua bos2 ngamuk). Aku bermastautin tetap di HSB selama seminggu lebih. N aku kenal ramai manuasia kat sini. Kesimpulan yang aku dapat, If we are no body, no body will listen tu U. Hehehe... Jenuh aku menunggu bilakah en.asben akan dibedah dan dimasukkan besi ke dalam pahanya. Hari berganti hari, tp sill tak buat2. Tunggu Q la konon. Nama ja hospital besar, to Q nya, punya la lama. Tak bleh jadi. last2 aku n family buat keputusan bawak en.asben g private hospital (PMC).. Masuk jer, terus check n besoknya di operate terus. Kan senang.. So, kesimpulan, dlm 5 hari, en.asben dah bleh blk rumah. Tp jawatan aku sitll berterusan sbb en.asben perlukan bantuan utk bergerak. Kalau org tak paham, musti kata aku manjakan en.asben. Tak pun.. "kayanya ko, bawak g private".. Anyway.. Semuanya parent laki aku sopport kay...  Jgn main sedap mulut buat kesimpulan dulu......


*************************** Mei 2010 ****************************

Dah dekat sebulan aku kat kg. Hari-hari makan, tdo n jaga en.asben.. Boleh gemuk aku dibuatnya. Semakin hari, aku semakin jauh dari kawan2. Rindu makin terasa kat team penang. Tp aku rasa, aku je la yg merindu. Tak da org ingat aku nye... Dlm tgh bulan 5, aku dpt surat, aku di transfer blk ke HQ. Aku tahu sebab2 apa, tak per la. Memang patut pun, aku byk menyusahkan team penang. Aku pun dah cuba sehabis mungkin, cuma nasib tak menyebelahi aku. Asal nk buat rekod baik, ada jer menda2 yg mengganggu. Tak pe. Aku pasrah lagi... Pada yg bijak mengomen pasal aku tu, thanks byk2 sbb bagi pahala free kat aku. Aku jer yg tahu apa yg aku rasa.. Kan.. Kan...



**************************Jun 2010******************************

Sesi mencari rumah sewa di area KL kini bermula. Puas aku pusing2 dengan en.asben n adk dia yg amik cuti sbb nk teman kami cari umah. Seminggu aku melepak di umah adk aku, tp satu pun tak jumpa lg. Bukan nk mengebat, tapi rumah yg nk disewa tu, kena la sehati n sejiwa dengan kita kan.. Biar la apa org nk kata pun, janji aku n en.asben setuju ngan pilihan kami. Menambahkan kesibukan aku adalah, majlis perkahwinan adk ipar aku juga bulan nie. Makin terdesak la kami mencari rumah sewa. Nasib baik rumah yg kami cari tu, akhirnya berjumpa sebelum kenduuri adk aku. Kira ngam2 sui la.. Blk jer dari kl, bertungkus lumus uruskan hal perkahwinan adk aku plak.. Letih bangat.. Setel ja kenduri, siap2 nk g kenduri pihak lelaki plak. G kelantan, sekadar g kenduri jer la. Blk jer kenduri, kitorg blk penang. Kemas2 rumah utk berpindah. Wuaaaaaaa.. penat gyler. Sib baik adk ipar + kwn2 dia mai tlg kemas2 rumah. Kurang sikit beban kitorg.
Nie la aksi2 mengemas yg sempat aku rakamkan..


Pada 10/06/2010 dengan rasminya kami sekeluarga pindah rumah..

Selamat tinggal penang...

We coming our new house......

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??