Tuesday, October 8, 2013

Sabah Trip Day 3 – Part 2

Bersambung lg untuk cerita Sabah Trip nie..


Lepas  check in di Kinabalu Pines Resort.. kami meneruskan misi ke next destination iaitu Desa Cattle Farm. Aku terpikat dengan cerita2 di blog2 mengenai tempat nie. Diorg kata, tempat ni ala2 mcm di New Zealand gitu.. So.. memang aku pun nk pegi gak la kan.. Lepas baca2 signboard.. kami pun menuju la ke lokasi. Jalan dia…. Emm… offcourse la tak berturap .. pastu berbukit2 gak.. tp tak pe la. Bleh bawak slow2 kan menikmati pemandangan yg indah sepanjang jalan. 

Sampai je sana.. bayar tiket masuk, baru bleh start amik2 pic. Kami nie, jenis mls nk berjalan sgt. Nampak je tempat menarik utk amik pic, terus suruh encik asben parking kat tepi jln. Snap pic, baru gerak ke tempat ternakkan lembu tu.. Sebab utama aku g sini, aku nk bg ila tgk mcm mana diorg proses susu lembu tu (perah susu). Kalau kat KL nie, mana nk bleh tgk kan.. Semua susu yg ada kat supermarket.. Dlm tin or kotak. So.. memang excited la budak kecik tu nk tgk lembu. Ila ckp “cantik la lembu2 kat sini mama”.. Hahhahaa..

4 keping pic kat bawah nie semua hasil dari kamera ila tau.. teror gak dia amik pic.. 
Kamera DSLR yg kami guna tu, nape tah, semua pic tak menjadi.. 
Tersalah setting dah. Blk sini baru perasan pic tak ok..




 

Sblm masuk ke ladang nie, aku dah tanya awal2 dah kat maknya jual tiket tu. Pukul berapa diorg nk perah susu. So.. dia ckp, dlm kul 2.30ptg. Berjanggut gak la kami nk tggu, sbb time kami sampai situ, baru kul 12 lebih.. Huhuhu… Nk tak nak, kena melepak la kat situ sambil2 amik pic.. Layan je la pic2 bawah nie..

Makan dulu..

 Penah tgk?? GARDENIA tuh.. Dah ada keluaran air tin dah.. tak sampai semenanjung g kot..

 Fresh dari ladang (punca aku kena gastrik)

Lembu dah mula berkumpul

Beratur dulu sblm susu kena perah

Tunggu turn.. time susu di perah, diorg ni di beri makanan..

 Pemandangan gunung kinabalu dari jarak dekat.. Clean n clear without kabus..

 Peace no war from Desa Cattle Farm..

** Tips 1 : Nk tgk perah susu, budget2 la time. Time start perah jam 2.30ptg.

** Tips 2 : Tengok signboard betul2. Signboard ke Desa Cattle Farm nie tk berapa nk besar sgt.. Bulatkan mata anda..

** Tips 3 : Kalau rasa2 tak tahan sejuk tu, bawak la sweter.. Time aku pegi nie, tak sejuk sgt.. 

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??