Tuesday, March 26, 2013

Dah DaFtar Ke BLuM???


Reminder… reminder…

Bagi sesiapa ada ank berumur 6 years tahun nie.. Korang dah register sekolah ank ke blum?? Tahun depan kan ank2 kita nk darjah satu dah (bg yg ada ank seusia ank aku la). Kalau belum, kena la g register cepat2.. Kang terlepas register buruk padahnya… So.. kalau yg dok kat Selangor nie.. Semua registration online sajoo… Isi borang online.. Then print.. Pastu bawak printed borang + document2(ada dlm list borang printed) pegi sekolah yg korang dah pilih. Sekolah tu plak, seelok-eloknya kawasan tempat kediaman korang la. Kang jauh2 dari rumah, kena reject plak. Coz diorg akan bg priority kepada penduduk setempat. So… bagi yg blum register lagi, cepat2 la g register ye. Tarikh tutup hujung bulan ni. Kalau yg dok kat Selangor, bleh klik url yg aku bg nie.. Lain negeri tak sure lak aku..


Sekejab je kan masa berlalu. Ank dara aku dah nk masuk darjah satu. Huhuh… Bagi aku.. ank aku tu just little girl. Mcm mana la nanti dia sekolah kan.. Agaknya, ini la perasaan mak n ayah kita dulu.. Hope my little girl dapat mengharunginyer.. Ada 9 bulan lg utk mempersiapkan diri sebelum melangkah ke real school. Good luck ilaa….


** Dulu time mama darjah satu, ayah mama hantar mama kat gate sekolah je di hari pertama school tau. Semua kena pandai2 sendiri.. Nk makan.. cari kelas.. cari toilet.. cari kawan.. semua sendiri2 tau.. SO?? Ila mcm mana??? Jenng… jeng.. jeng…

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??