Tuesday, February 5, 2013

PlanEt aPa Nie MaMa???


Hari nie nk cerita pasal home work ank aku. Dlm 3 minggu lepas, ank aku ada bawak balik homework.. Cikgu suruh buat kat rumah.. AKu pun, ok la kan.. Lepas mkn malam, aku suruh dia start buat home work.. Tetiba..

Ila : Mama… Planet B nie nama apa?
Aku : Haaaa?? (aku tak tgk pun lg apa homeworknya).

Sekali aku tgk… aku pun rasa blur2 tak hingggat..  Nk tahu apa homeworknyaa… Tadaaaaaa….

 Ini buku latihan .. 

See.. agak2 korang la kan, bleh buat tak homework camgini.. Aku just tahu planet matahari ngan bumi n bulan. Tu ja.. Tp bab susunan dlm galaksi nie, aku pun blur.. Giler aah.. Ank aku bleh buat dah separuh dari homework tu. Kagum aku. 6 tahun, dah blajar pasal planet2 n orbit2. Tp.. disebabkan aku blur habis bab ilmu planet aku, aku terpaksa ckp kat ila… “sat ila, mama cari kat internet dulu”.. Hahaha.. lawak dak aku.. Ibu yg blurrr… Dah dpt jumpa pick at internet, aku pun tunjuk la kat ilaaa.. Suruh dia susun planet2 tu ikut pic planet dlm laptop aku.. (bukak besar2 ok, bg dia nampak). Sib bek la ada pakcik google nie.. Adesss.. Dah setel semua… Ila bok kuar satu buku lg.. Aku tgk jer buku tu.. Rupanya, ada buku teks utk rujukan kepada jawapan buku sblmnya tu.. Ishhhh… Apa la ila ni.. Buat penat aku search bagai kat internet, padahal ada je jawapan dlm buku teks.. Huhuhuu..

 Ini buku teks nye.. 

** Korang blajar ilmu planet2 nie masa bile dulu???

1 comment:

  1. mencabar la...aku rs cikgu dia sesuai p ajar sekolah rendah dari tadika...aku tau 4 planet jer...bulan, matahari, bumi no 3, last pluto plg comel hahaha...

    ReplyDelete

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??