Thursday, February 28, 2013

KLiK PerTaMa kaT ZaLora


Kelmarin, tetiba aku terasa nk menyopingkan diri kat secara online. Bukak la ZALORA.com. Ramai yg ckp, barang dia murah2. Then, kebetulan ada offer, aku pun terus terbekenan la. Harga kira ok la, sbb ada diskaun kan. Memandangkan jam dah kul 4.45ptg baru nk membeli belah, aku terus je pilih2 barang.. Add to chart n check out. Check out tu, kira bayar secara online la. Maybank 2 u. Yg jadi tak fikir pjg sgt, sbb aku nk setelkan payment sblm blk. Tak berani aku nk buat transaction online kat rumah.. GUna blah BERUK BAN.. Kadang2 terputus di tgh jalan.. Sapa rugi kan.. So.. Satu item harga dia 18.88. AKu bli 2 item. Free post (dlm iklan tu ckp). So.. tup.. tap.. Terus bayar.. Cepat servicenya.. Taksampai 5 minit, dah sampai comfirmation order… (tak bukak pun email tu)

So… hari nie, aku teringat nk bukan email tu.. Ce tgk…




Apasal leh jd amt RM42.76 lak erk?? Aku tambah2 tak sampai pu.. Baru RM37.76 utk barang yg aku bli smlm… Kelmarin aku main bayar je, tanpa kira amt sebenar (nk cepat kan..).. huhu.. Korang penah jd cam aku tak? Yg lg.. Rm5 tu utk apa erk?? Kata postage freee.. Hampess sungguh. Sib bek hari nie aku tak berapa nk sihat + tak da mood nk cari gaduh. Kalo tak, musti aku dah serang ZALORA minta penjelasan… SERIK2.. Tak mo bli kat sini dah..

** Kalau ada postage, nape tak masuk dlm list?? Ini nampak sgt matematik tak reti nk kira?? Ke aku ada termiss charge tersembunyi kat mana2??

4 comments:

  1. rm 5 tu portage fee..dah pernah kena, slip order dia bagi kata kalau nak return depa mai amik sampai depan rumah..call depa balik..hampeh..kita kena pos sendiri kalau nak return..pas tu nak pos balik amik masa sampai 2 minggu..kalau tak jadi beli lepas return..depa akan cut RM 10 per item..mmg la kata postage free..tapi kalau RM75 ke atas kot yang free..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Loooh.. ya ka... ish2.. kira kes tipu pelanggan dah nie... sib bek mood elok hari nie, kalo tak, memang dah complain dah.. hehee.. thanks 4 info..

      Delete
  2. Bkn ramai ke yg ckp zalora ni penipu huhuhu

    ReplyDelete
  3. Hahhahahaa....klu dah dinamakan jualan on9...mesti ada cas tersembunyi. Niaga apa tak mau untung?

    ReplyDelete

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??