Wednesday, November 7, 2012

BaRu Vs LaMa

Wah.. cam lama je aku tak update blog aku nie kan.. Bukan apa, virus kemalasan melanda.. Sedar tak sedar, dah 17 hari aku ada kat umah baru.. so far, ada yg best n tak best dok umah baru nie.. Huhuh.. biasa la kan.. manusia.. bila kena ‘berhijrah’, tak kisah lak, tukar keje ke, pindah umah ke, dari bujang ke berkahwin ke.. semua tu, perlukan kekuatan jiwa dan raga utk menghadapi perubahan kan.. So far.. Yg best ada kat umah baru nie…

  • Umah lebih luas dari dulu.. Siap kitchen cabinet semua.. Memang seronok la kan.. Rasa mcm dah ada rumah sendiri dah..
  • Tempat parking kereta yg luas. Bleh la aku letak rak2 kasut..


Erk.. 2 je kebaikan yg aku nampak setakat nie. Maklum la, baru 17 hari dok umah baru kan.. Aku nk cite menda tak best la tentang umah baru lak…

  • Paling-paling tak best, musti la sbb tak da unifi kan. Bile dah tak de unifi, siaran tv memang tak clear langsung. Tambah2 skrg nie musim hujan, dah la hujan kat luar rumah, dlm tv umah aku pun hujan gak…  So, kalau time hujan, tak payah la nk tgk tv.. Menyakitkan hati jee…

  • Lagi yg tak bessst… internet connection.. So far, ada kemajuan sikit guna bb encik celcom nie.. Aku dah bleh online kat depan tv dah… Tapii… tapi…. Tapi… tak semua tempat dpt line 'biru' tau.. sesetengah je.. So, skrg nie, bila dah dpt line biru kat ruang tamu, aku memang dah letak meja kat situ.. (kalau bleh, nk tanda lokasi tu ngan marker) Siap pesan lg kat semua yg datang umah aku, ‘jgn alih/usik meja tu’.. Terusik sikit je kedudukan meja tu, kompem tenet tak dpt.. BIL aku guna laptop aku mggu lepas, tertolak sikit meja, terus line tenet jd ‘hijo’.. Slow yg amat.. hehehee.. Baru diorg pecaya akan kata2 aku ‘jgn alih/usik meja’.. ;P. See pic bawah… Camtu la keadaan ‘tempat’ yg ada line..
Plug bb...

Pasang je kat mana2 tempat kat ruang tamu.. 1 bar je line... Tenet slow giler...

'Terjumpa spot line ok' terus tak leh gerak..

Mesti statik sini je meja utk dpt line OK.. Lain2 tempat tak ok..

Agaknya, lokasi ini, betul2 tala kat pintu luar kot2.. sbb tu dpt signal ok.
  • Perkara lain yg tak best… Suasana/kawasan umah baru. Jiran2 amatlah tak friendly… Giler punya tak best.. tak mcm umah lama. Umah lama, ada je auntie2 n uncle2 akan tegur2 aku.. Senyum2.. Petang2 ada je yg lepak2 depan umah.. sembang2 semua.. rasa mcm suasana kampong je.. Dok umah baru nie, aku nampak jiran… aku senyum la kan.. huh… diorg buat tak tau jaaa… Giler nye sombong… Memang stail jiran ‘kl’ kot.. Buat hal sendiri je…
  • Isu jiran satu hal.. isu yg aku rasa membuatkan aku bertambah2 tak beh, adalah pasal lorong yang sempit.. Muat2 satu kete je utk lalu dlm satu2 masa.. Pastu, jiran2 plak, sesuka hati je tenggek keta depan umah.. Lagi la bertambah2 sempit lorong tu.. Aku rasa, kalo aku drive yg tak cekap (perasan cekap), kompem dah lama langgar keta diorg nie.. Giler la sempit..  Kalau adk beradik dtg semua, aku tak tahu la, nk parking kat mana nanti… HUhuhhuu…


Ok.. takat tu je nk certia.. Biasa la kan.. Aku tgh cuba menghadapi perubahan… Event ank aku pun ckp “umah baru nie tak best la mama”. Nk buat camna kan… terpaksa ja harungi semua… Sedih je bila usha umah lama ikut balkoni umah skrg nie.. Kalau laa tak perlu pindah.. kan beh…. Apa-apa pun.. hidup mesti diteruskan.... (cam poyo je kan..)


No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??