Friday, January 29, 2010

PerCuTiaN di TaHuN 2010... Day 2...

Celik2 je mata, aku hati aku dah berbunga-bunga.. maklum la.. dlm mood cuti-cuti malaysia.. Aku toleh ke kanan, tgk ank aku still lg nenyak tdo.. Maklum la..kepenatan setelah penat + xcited dpt naik 'awan dania'. Kelakar lak aku rasa ngan peristiwa semalam. Punya la xcited ank aku, sbb dpt naik awan dania. Nampak jer FA fyerfly, dia ckp "awan dania". hehehee... Beralih belah kiri lak, baru perasan, en.asben dah tak da kat sebelah.. Ayark.. mana lak ilang ini mamat.. Aku pun, bgn la ngan cepat2.. mana tahu, kot2 dia dah g jalan2, tggl aku ngan ila.. (bukan bleh caya sgt.. ;P). Setelah belek sana n belek sini, aku nampak la asben aku.. Ada depan tv rupanya kat ruang tamu.. Aku apa lg... Nampak jer dia.. soklan pertama aku ...

Aku : Nak jalan-jalan mana hari nie.. behnyer.. dah ada kita kat          langkawi.. (sambil sengeh2)
En Asben : G la mandi.. pastu kita p la mana nk p pun... jgn keta kabel dah aar.. abg tak mo naik.. kalo nk naik,  aik la ngan illa, abg tggu bawah..
Aku :  Huh.. Apa la abg nih... tak rock..
En.Asben :  Dah2.. g mandi n kejut illa.. kita g sarapan.. abg dah lapar nih.. (jam baru kul 8.15pg)

Aku pun apa lg.. cepat2 aar g kejut ila.. Senang je kejut anak aku tuh.. Tak sampai 10 minit, kami dah ada kat cafe hotel.. nk sarapan...


 
Aksi-aksi anak aku yg sorang nih.. Manja tul skrg nih.. 


Lepas sarapan, jalan-jalan area hotel. Yang tak besh nyer, pantai kat hotel nie, tak boleh mandi.. Alaa... Hancur harapan aku nk mandi laut puas-puas.. huhuhuhu...

....Sedih x dpt main air laut



Pas penat jalan-jalan kat area hotel, tiba la masa utk kembali ke bilik. Mandi-mandi, siap semua, kitorg pun tgk la map langkawi.. nk g mana erk.... Last2 nie la destinasi pertama kitaorg.. Survey laut + pantai.. Plannya, nk xtent sehari lg.. Nk g sewa shalet tepi laut plak.. (harap-harap jd la.)



Hari nie, tak byk sgt aktiviti yg kami buat. Sbbnya..
1.      Cuaca amatlah panas (selalu aku dok dlm ekon dari jam 8pg-6ptg mana jumpa matahari pun..)
2.    Map langkawi terlupa nk amik. Tertinggal kat bilik (hotel)
3.     Illa buat perangai sbb mengantuk kot..

Lepas jer lepak-lepak tepi pantai kejab, kami pun mula la pening pala. Tak tahu nk g mana. So, last-last kami amik keputusan nk g cari shopping complex. Baru aku ingat, pampes illa tggl lagi 2 keping jer. So, kami pun menuju la ker pekan kuah. Lepas shopping, time tu jam dak kul 4 ptg. Aku pun ajak la en.asben blk jer hote. Rest kejab. Lagipun illa dah sedap tdo dlm keta nie. Penat kot berlari2 dlm shoping complex td.

Sampai hotel, rest kejab.. (tdo terus). Kami sedar pun, lepas illa bangun dari tdo n ajak g swimming. So, ptg tu, aktiviti kiorang adalah swimming kat swimming pool. Illa la yg paling beh. Yg paling tak beh, ialah aku. Sbb aku yg nk kena pgg ila mandi. Hehehehe.. (dlm hati beh je)




Lama jugak kami berendam. Dah dekat nk magrib, baru blk bilik. Siap-siap utk g makan mlm. Aktiviti yang diplan utk mlm hari adalah, lepak-lepak di dataran Helang. Sampai je kat sana, mula la acara mengambil gamba. Illa la model aku n en.asben. Nie la pic-pic ila yang berjaya diambil.






Lepas aktiviti amik pic, kami pun bergerak la blk.. Sblm tu, singgah mkn mlm siap2.. Blk jer hotel, terus tdo.. Kepenatan tahap maksimum. Tp.. apa yg penting.. KiTa EnJoY....


 .. to be con by Amy

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??