Wednesday, February 3, 2010

UngKaPaN HikMaT....

Sebelum aku citer pasal ungkapan hikmat, aku nk luahkan persaan aku dulu. Ini berkaitan hal keje.. Seawal jam 8.00 pg, aku dpt panggilan dari ptg.. Sistem down.. Huh.. Bulat mata aku.  Sistem down di awal minggu.. Semuannya gara-gara ini....

Aku sampai je kat ptg, terus diberitahu, sistem tak ok. Apa lg, aku call la sapa2 yang patut. Gedubuk.. Gedebab.. Masa berlalu mcm tu jer, sistem tak ok lg. Pihak yang bertanggungjawab cuba sedaya upaya nk ok kan blk sistem. Haih... Geram tul aku.. Time aku ada mood nk wat keje, time tu la jugak, sistem offline.. Haih.. Geramm... Geramm... Tupp.. tup.. Sistem kembali online kul 3.45 ptg.. Dah dekat2 time aku nk blk lak tuh... Sabar jer.. Lepas pastikan semua nya ok, aku pun blk laa.. Sbb aku blk awal, aku dah tak tahan dah.. lapar gyler perut aku...

Pastu, sebelah petang nyer la, terjadinya peristiwa yg memarahkan aku... Marah ker.. Tak la.. Bila pk2 blk, jd kelakar plak. Peristiwa tu,buatkan aku insap seketika.. Kesnye... Berpunca dari anak kesayangan aku.. iLLa... Lepas amik dia dari taska, aku n asben dah plan nk g tapau bawal goreng jer kat perda.. Time tgh tggu en.asben g tapaukan makanan la, peristiwa nie berlaku..

"Mama.. ila cayaang mama" (sambil peluk cium aku)... Pastu dia start pegang2 pipi aku.. Tetiba.. kluarka ayat yang tak kusangka-sangka  "Mama gemuk" sambil tarik2 pipi aku.. Aku pun, apa lg.. bulat la mata aku.. Dlm hati aku, rasa pelik.. Sejak bila plak ank aku paham bab2 isu gemuk nih.. Aku tak penah lak main2 kata gemuk kat en.asben or sesapa.. haih.. mendatangkan kemarahan nih... Aku pun apa lg..

"Mama gemuk ker" aku tanya kat illa, ila just angguk jer.. Aku tak puas hati lg.. Haih... aku geletek la ilaa..(geletek sampai dia nangis.. muahahahha..).. Pastu aku tanya lg. n jwpan nyer.. tetap sama. "mama gemuk". Wuaaaaaaa.. Setahu aku, jawapan budak-budak adalah yg paling jujur... Adess... tetiba aku tersedar dari mimpi... Tetiba en.asben mai.. dia pun tanya la, nape aku mcm gaduh je ngan illa. Aku pun citer la, apa yg dah jd.. Aku ingat dia nk marah illa, tetiba dia bantai gelak.. Ciss.. Hampeh... Siap tepuk2 tangan ala give me 5 ngan ilaa.. Huh.. sama je 2 beranak.. Tak pe.. tak pe..  Tp kan.. cuba compere pic aku kat bawah nie.. Ketara sgt ker kegemukan aku nih??
Pic on 23 Mac 2008
 Pic on 30 September 2008
 Pic on 1 Jan 2009
Pic on 8 Feb 2009

 Disebabkan aku tak da mood nk bergambar, pic2 sepanjang tahun 2009 tak byk dlm simpanan. Ini jer yg ada.

Pic on 20 September 2009
 Latest Pic 17 Jan 2010..

Amacam... Ada perubahan ker.. Nilai laa.. Sila la buat kutukan or perpandingan.. Lepas buat n3 nye, baru aku perasan.. AKU DAH BERTAMBAH BULAT... Yer laa... Aku mcm semakin mengembang.. Bila tak, aku pun tak sedar.. patut la byk baju-baju aku dah tak buat.. Utk maklumat, baju2 yg dlm pic aku pakai tahun 2009 kebawah, semua dah tak muaaat.. Wuaaa... Tetiba sedey... Adakah kerana telah berkahwin dan menyebabkan badan aku mengembang?? ohhh tidakkkk!!!... Tp.. apa-apapun, aku berterima kasih kat anak aku, illa... Kata-kata dia tu menusuk kalubu aku... Membuatkan aku terpk nk diet... (tak tahu tahan baper hari aku nyer azam nih)

Caiyok.. Chaiyook.. Aku berazam nk turun berat badan aku blk sampai tahap aku di awal tahun 2008. Tu target aku buat masa nie.. Hehehhee.. K aar.. sambung nanti.. nk wat keje.. Byee..

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??