Monday, March 25, 2013

SeLSuN BLuE


Hari nie aku nk share 1 produk.. Bg sesapa yg ada masalah rambut berkelemumur. Aku syorkan guna la shampoo ni.. SELSUN BLUE.. Aku pun, baru je start guna sabtu lepas.. So far, dah hilang la gatal2 di kepala. Kelemumur pun dah semakin kurang.. Aku dpt info nie lepas search2 kat internet minggu lepas. Ramai gak la blogger2 yg dah try shampoo ni n macam2 info yg aku dah dpt.. Shampoo ni ada 3 jenis. Botol purple, merah dan hijau. Bahan kimia memang agak kuat. Aku guna yg merah, sbb aku suka kepala dingin2 bila pakai shampoo. Bab bahan kimia  bau kuat (blogger ckp bau kuat sgt kalo pakai merah), bg aku, tak da issue sgt. Sapa penah pakai product Headnsholder mentol nye, bau dia lebih kurang mcm tu la.. Aku dah biasa pakai headnsholder, pakai selsun blue merah nie, no hal la.. TP… Seriusss, bahan kimia dia, memang kuat.... Lepas je shampoo n bilas rambut ngan air, rambut dah terasa keras.. Bg atasi masalah ni, lepas je bilas rambut.. cepat2 aku lumur ngan conditional shampoo dove.. Sapu tu, kat rambut je la. Tak payah nk tonyoh sampai kulit kepala plak. Sekadar nk melembutkan rambut jee.. So, setel la masalah rambut keras/kejung.


Bg yg malas nk bilas2 ngan condintional lain, bleh guna Selsun blue color purple. Jurujual tu ckp, yg tu dah siap2 ada conditional. Tah lah. Aku tak de nk try lak. Maybe next2 time la kot.. SO.. kalau sesapa yg berminat, leh cari product nie kat Guardian/Watson or farmasi. Tp.. harga dia agak mahal la. 125ml bersamaan RM16.40. Botol kecik je.. Cam botol nila.. Hehehe.. Tp jgn risau. Bukan nk kena pakai tiap2 hari pun. Plg kuat pun, seminggu 2 kali. Bleh gak campur ngan shampoo biasa.. Aku nie jenis nk cepat hilang semua kelemumur, aku shampoo je sehari sekali.. TP.. AKu campurkan sikit je Selsun blue tu dgn shampoo lain.. Gaul2 dulu ngan shampoo lain, then baru letak kat kepala.. Hehehehe..

So.. apa lg.. Kot2 teringin nk matikan kelemumur kat kepala tu, cepat2 la pegi bli product nie..

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??