Wednesday, July 21, 2010

Zalim kah kami??? Kejam kah kami???

Pagi smlm.. Biler aku bangun pagi dengan penuh semangat nk pegi keje,  aku kejut anak aku dengan penuh perasaan keibuan.. tetiba aku anak aku boleh plak menangis meraung2 macam aku pukul.. haaaihh... naik temprecure aku pagi2...

Otw datang keja, tetiba jalan boleh pulak jem.. aduhaii.... tension aku...

Balik keje, penat2.. tetiba anak aku buat hal pulak.. dok tak duduk, dok merengek2... panjat sana.. panjat sini.. pastu jatuh.. nangis raung2.. jatuh sikit jer.. menangis jer lebih... boleh plak, mulut jer meraung2, air mata tak da... aduss.. bengit2...

Buat anakku ilaaa...
1. Bangun jer dari tdo, ilaa nangis2 tak tentu pasal. Sbb mama tahu, illa bukan mcm tu kan sayang.. ila gud girl.. mudah utk dikejut. bangun pagi terus senyum.. nape illa berubah dah skrg... huhhuuhuhuhu... sian mama tau...

2. Bangun jer tdo, belum sempat cuci muka, ila dah mintak nk gula-gula or iskrim.. Mama akan marah ila. Bukan mama kedekut, tp mama marah sbb pagi2 tak elok mkn gula-gula dan aiskrim. Nanti rosak gigi..

3. Illa suka panjat-panjat.. lompat-lompat.. Bukan mama marah sesaja.. nanti jatuh, kang sakit.. Illa juga nk nangis. Nk melompat boleh, tp kena g padang or tempat yang sesuai..

4. Ada org kata, mama n papa tak bg perluang illa buat pilihan sendiri. Perlu ker? Mama rasa illa masih kecik, tak perlu buat pilihan. (pilihan yang dimaksudkan, korang bawak ank g kedai menan, pastu suruh dia pilih sendiri apa yg dia nak... ada berani?? logik ker??)..

5. Ada org kata mama n papa zalim kat illa... ZALIM ker kalau kami tak bg ank kami mandi di swiming pool di mana situasi swiming pool tu, penuh dgn orang.. sesak.. air pun dah bertukar color... ZALIM ker kalau kami pkkan kesihatan anak kami????

6. Ada orang kata, illa byk pantang larang... YES.. betul.. Bagi kami, budak2 perlu didik diusia muda.. Betul. Illa tak mcm budak2 lain. Boleh di bawak ke kedai2 mainan tanpa meminta mainan utk dibelikan. Sbb kami dah train dier NO mainan. But ok with food n book. Cuba bawak ank2 sedara aku ke kedai mainan, kompem nangis guling2 kalau tak bli mainan kat diorg.. (Kredit utk ank aku illa.)

7. NO COKLAT + Askrim.. YES.. Betul.. Kami tak biasakan illa ngan mknan2 tu semua. Memang budak2 gemarkan, tp not buy by us... Kadang-kadang jer aku blikan just utk dia rasa. Not utk di amalkan.

8. MENANGIS... illa.. dia tahu, kalau dengan aku or en.asben, dgn menangis dia takkan dapat simpati kami. Cth: dgn menangis, dia akan dpt apa yg dia nk. Dgn kami, JGN HARAP nk dapat.. By today, ank aku hanya akan guna taktik tu dgn org lain. Not with us...

9. SAYANG... illa nk tahu, mama n papa sangat sayangkan ilaa. Kami marah illa semuanyer bersebab.. Yg illa perlu tahu, mama n papa sayangkan illa..

Inilah kisah aku.... Kejamkan kami???

No comments:

Post a Comment

aPa KoraNg Rasa pasal n3 aku??